Mestské zastupiteľstvo je zastupiteľský zbor mesta Malacky, zložený z poslancov zvolených v priamych voľbách obyvateľmi mesta Malacky na štyri roky. Mestské zastupiteľstvo mesta Malacky má 18 poslancov. Funkčné obdobie mestského zastupiteľstva sa končí zložením sľubu poslancov novozvoleného mestského zastupiteľstva.
Hlasovania MsZ
Interpelácie a podnety
Komisie MsZ
Materiály na rokovanie
Poslanci
Účasť poslancov na zasadnutiach
Uznesenia mestského zastupiteľstva
Videoarchív online prenosov z MsZ
Zápisnice MsZ
Zasadnutia mestského zastupiteľstva
Dokumenty
Zo zasadnutí Mestského zastupiteľstva v Malackách sú zhotovované videozáznamy.
Úlohy mestského zastupiteľstva
Mestské zastupiteľstvo rozhoduje o všetkých základných otázkach života mesta Malacky a vykonáva svoju právomoc v zmysle zákona o obecnom zriadení v znení neskorších zmien a doplnkov.
Mestskému zastupiteľstvu je vyhradené rozhodovať:
- určovať zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta a s majetkom štátu, ktorý užíva, schvaľovať najdôležitejšie úkony týkajúce sa tohto majetku a kontrolovať hospodárenie s ním;
- schvaľovať rozpočet mesta a jeho zmeny, kontrolovať jeho čerpanie a schvaľovať záverečný účet mesta, schvaľovať emisiu komunálnych dlhopisov, schvaľovať zmluvu o zriadení spoločného úradu, rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky, o prevzatí záruky za poskytnutie návratnej finančnej výpomoci zo štátneho rozpočtu;
- schvaľovať územný plán mesta alebo jeho časti a koncepcie rozvoja jednotlivých oblastí života mesta;
- rozhodovať o zavedení a zrušení miestnej dane alebo miestneho poplatku podľa osobitných predpisov;
- určovať náležitosti miestnej dane alebo miestneho poplatku a verejnej dávky a rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky;
- vyhlasovať hlasovanie obyvateľov mesta o najdôležitejších otázkach života a rozvoja mesta a zvolávať verejné zhromaždenia občanov;
- uznášať sa na nariadeniach mesta;
- schvaľovať dohody o medzinárodnej spolupráci a členstvo mesta v medzinárodnom združení ;
- určovať organizáciu mestského úradu a určovať plat primátora a hlavného kontrolóra mesta;
- zriaďovať funkciu hlavného kontrolóra a určovať mu rozsah úväzku;
- schvaľovať poriadok odmeňovania zamestnancov mesta, vypracovaný podľa osobitného predpisu, ako i ďalšie predpisy (rokovací poriadok, organizačný poriadok a pod.);
- zriaďovať, zrušovať a kontrolovať rozpočtové a príspevkové organizácie mesta a na návrh primátora vymenúvať a odvolávať ich vedúcich (riaditeľov), zakladať a zrušovať obchodné spoločnosti a iné právnické osoby a schvaľovať zástupcov mesta do ich štatutárnych a kontrolných orgánov, ako aj schvaľovať majetkovú účasť Mesta v právnickej osobe;
- schvaľovať združovania mestských prostriedkov a činností a účasť v združeniach, ako aj zriadenie spoločného regionálneho alebo záujmového fondu;
- zriaďovať a zrušovať orgány potrebné na samosprávu mesta a určovať náplň ich práce;
- udeľovať čestné občianstvo mesta, mestské vyznamenania a ceny;
- schvaľovať zmluvné prevody vlastníctva nehnuteľného majetku;
- schvaľovať zmluvné prevody vlastníctva hnuteľného majetku podľa platných Zásad finančného hospodárenia;
- schvaľovať nakladanie s majetkovými právami podľa platných Zásad finančného hospodárenia;
- schvaľovať aukčný predaj vecí;
- ustanoviť erb mesta, vlajku mesta, a pečať mesta;
- schvaľovať štatút mesta.
Mestské zastupiteľstvo si môže vyhradiť rozhodovanie o akejkoľvek ďalšej otázke života mesta, pokiaľ má charakter základnej otázky týkajúcej sa života v meste. Pravidlá rokovania mestského zastupiteľstva, najmä príprava a obsah rokovania, príprava podkladov na rokovanie, spôsob uznášania sa a prijímania všeobecne záväzných nariadení mesta a uznesení mestského zastupiteľstva, formy kontroly plnenia uznesení sú obsiahnuté v rokovacom poriadku.