Pracovníci mestského úradu v súčasnosti vykonávajú pasportizáciu, t. j. súpis reklamných nosičov. Problémom je aj nelegálna reklama, ktorá sa vo forme napr. jednoduchých tabuliek zapichnutých do zeme alebo trávnika z času na čas v meste objaví.
Primátor Juraj Říha už absolvoval niekoľko rokovaní s reklamnými agentúrami. „Intenzívne hľadáme možnosti, ako sa s nimi dohodnúť. Firmy, ktoré majú reklamu na mestských pozemkoch, už dostali výpovede. Zmluvy na dobu určitú necháme dobehnúť a ďalšie kontrakty už podpisovať nebudeme,“ hovorí J. Říha. Na rokovaní klubu starostov ZMOZ (Združenia miest a obcí Záhoria) primátor Malaciek navrhol, aby sa povolenia na nové reklamné plochy dávali iba na jeden rok, namiesto doterajšej lehoty 5 rokov. Primátor J. Říha: „Mojím veľkým snom je mať mesto bez billboardov. Presne to som videl v našom partnerskom meste Sarvaš v Maďarsku. Nenájdete tam jediný billboard, zato však všade sú stromy, tráva a kvety. Rozdiel oproti nám je ale ten, že v Maďarsku si samosprávy môžu vonkajšiu reklamu regulovať samy.“
Odstránenie vonkajšej reklamy bude znamenať výpadok v príjmoch mestského rozpočtu vo výške cca 22 tisíc eur ročne. Podľa primátora je to cena za krajšie mesto, pričom sa budú hľadať náhradné zdroje financií.
-lup-
Nový podcast MALACKY NAHLAS - prvý diel
Milí Malačania, začíname s novým podcastom MALACKY NAHLAS. Budeme sa v ňom venovať dôležitým a…
Rekonštrukcia Ulice Martina Benku bude pokračovať na jar
Bratislavská vodárenská spoločnosť už skončila kompletnú rekonštrukciu vodovodu a kanalizácie na…