12. 6. 2015
Z ulíc zmiznú niektoré billboardy
Mesto sa snaží redukovať vonkajšiu reklamu (billboardy a reklamné tabule). Tzv. vizuálny smog sa v meste vyskytuje takmer na každom kroku, vrátane stĺpov verejného osvetlenia, plotov či trávnatých plôch.  

Pracovníci mestského úradu v súčasnosti vykonávajú pasportizáciu, t. j. súpis reklamných nosičov. Problémom je aj nelegálna reklama, ktorá sa vo forme napr. jednoduchých tabuliek zapichnutých do zeme alebo trávnika z času na čas v meste objaví.  

Primátor Juraj Říha už absolvoval niekoľko rokovaní s reklamnými agentúrami. „Intenzívne hľadáme možnosti, ako sa s nimi dohodnúť. Firmy, ktoré majú reklamu na mestských pozemkoch, už dostali výpovede. Zmluvy na dobu určitú necháme dobehnúť a ďalšie kontrakty už podpisovať nebudeme,“ hovorí J. Říha. Na rokovaní klubu starostov ZMOZ (Združenia miest a obcí Záhoria) primátor Malaciek navrhol, aby sa povolenia na nové reklamné plochy dávali iba na jeden rok, namiesto doterajšej lehoty 5 rokov. Primátor J. Říha: „Mojím veľkým snom je mať mesto bez billboardov. Presne to som videl v našom partnerskom meste Sarvaš v Maďarsku. Nenájdete tam jediný billboard, zato však všade sú stromy, tráva a kvety. Rozdiel oproti nám je ale ten, že v Maďarsku si samosprávy môžu vonkajšiu reklamu regulovať samy.“

Odstránenie vonkajšej reklamy bude znamenať výpadok v príjmoch mestského rozpočtu vo výške cca 22 tisíc eur ročne. Podľa primátora je to cena za krajšie mesto, pričom sa budú hľadať náhradné zdroje financií.

-lup-
Ďalšie
Šport
26. 7. 2024
Záhoráci poznajú plán prípravných zápasov. Súperi sú aj zo zahraničia

Záhoráci Stupava/Malacky už zarezávajú v príprave na novú extraligovú sezónu aj s novými posilami.…

Zobraziť celý článok
Šport
25. 7. 2024
Malačania začali prípravu. V troch stretnutiach jedna výhra

Futbalisti FC Žolík Malacky sa pripravujú na nový ročník, ktorý strávia v 3. lige Západ. V úvodnom…

Zobraziť celý článok