Cieľom testovania je získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z 2. stupňa a monitorovať úroveň ich pripravenosti na ďalšie štúdium, porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl a školám a odbornej verejnosti poskytnúť spätnú väzbu, ktorá pomôže skvalitniť vyučovací proces. V ZŠ Záhorácka sme boli pri zbieraní vypracovaných testov z matematiky, pri ich vkladaní do zapečatenej obálky a pri otváraní testov zo slovenčiny.
Počas prestávky medzi písaním testov sme navštívili jednu zo šiestich 13-členných skupín deviatakov, ktorí mali špeciálne upravené podmienky v triedach. „Traja žiaci so zdravotným znevýhodnením tvorili samostatnú skupinku, ktorá mala na vypracovanie rovnakých úloh viac času. Paradoxne boli rýchlejší ako ostatní,“ hovorí s úsmevom zástupca školy P. Filip.
„Bol test z matematiky ťažký? Bolo dosť času? Stihli ste vypočítať všetky zadania?“ Pýtali sme sa žiakov, ktorí nevyzerali nervózni ani vystresovaní a odpovedali suverénne. Testy neboli podľa nich ťažké a všetko stihli. Zdá sa teda, že monitor by mal pre nich dopadnúť dobre. Na výsledky a porovnanie škôl si počkáme do začiatku apríla.
Text, foto: T. Búbelová
Boris Bojanovský je tretíkrát majstrom SR
Basketbalová extraliga má za sebou sezónu 2022/2023. Siedmy finálový zápas v pondelok 29. mája…
Verejnosť proti humanitárnemu centru
Na rokovanie mestského zastupiteľstva 30. mája prišli obyvatelia mesta vo vyššom počte než obvykle…