21. 2. 2017
Odkaz pre starostu má rok
Pred niečo vyše rokom, presne 1. februára 2016, sa Malacky ako jubilejná 100. samospráva v poradí zapojili do portálu Odkaz pre starostu. Tento nový spôsob komunikácie s obyvateľmi mal vo verejnosti obrovskú odozvu. Ihneď od prvého dňa začali prichádzať podnety upozorňujúce na nedostatky vo verejnom priestore. Za rok a 3 týždne, t. j. za  387 dní sme dostali 456 podnetov. 311 z nich je vyriešených, na ostatných sa pracuje.
Podľa primátora Juraja Říhu sa ukázalo, že to bolo dobré rozhodnutie:. „Nová forma komunikácie s Malačanmi sa osvedčila a aj vďaka Odkazu zlepšujeme tvár nášho mesta a život v ňom. Pred rokom som povedal, že ideme s kožou na trh, keďže všetky odpovede za mesto sú zverejňované. Aj tento rozmer verejnej kontroly sme ustáli. Vždy je však čo zlepšovať. Som si vedomý, že máme určité rezervy, a na nich budeme pracovať.“
Oblasti s najvyšším počtom podnetov
•    cesty a chodníky (výtlky, schody, bariéry, obrubníky)
•    verejné služby (kanalizácia, osvetlenie, školy, MHD)
•    parkovanie
•    dopravné značenie (prechody pre chodcov, semafory)
•    zeleň a životné prostredie
•    mestský mobiliár (koše, detské ihriská, lavičky)



Nie všetko sa však musí nahlasovať cez Odkaz pre starostu. S niektorými podnetmi sa môžete obrátiť priamo na mestský úrad či Tekos.  

Ako funguje Odkaz pre starostu

Podnety sa dajú posielať cez internetovú stránku www.odkazprestarostu.sk alebo prostredníctvom aplikácie z mobilov s operačnými systémami Android, iOS alebo Windows Phone. Podnet by sa mal týkať verejného priestoru a musí obsahovať názov, stručný opis, ulicu a fotografiu. Vulgarizmy a osobné útoky voči konkrétnym ľuďom sú neprípustné. Podnet od občana sa najskôr dostane do centrály Odkazu pre starostu – k administrátorovi, určenému pre kontakt s Malackami. Skontroluje, či podnet zodpovedá podmienkam (či neobsahuje vulgarizmy alebo osobné obvinenia), zverejní ho na webovej stránke www.odkazprestarostu.sk a pošle kontaktnému zamestnancovi Mestského úradu Malacky. Ten určí zodpovednosť konkrétneho útvaru MsÚ za riešenie podnetu. Občan by mal do 14 dní dostať odpoveď, čo sa s problémom bude robiť. Ak samospráva neodpovie, podnet na webovej stránke dostane výrazné označenie NERIEŠENÝ. Celá komunikácia samosprávy s občanom je zverejnená.

Text: Ľ. Pilzová, grafika: S. Osuský
Ďalšie
Práca
11. 11. 2025
Mesto Malacky prijme samostatného odborného referenta školského úradu

Mesto Malacky informuje o voľnom pracovnom mieste na Mestskom úrade Malacky. Názov pracovnej…

Zobraziť celý článok
Šport
11. 11. 2025
Záhoráci bojovali na východe, no bez bodov

Hádzanári HC Záhoráci nepridali ďalšie body do zbierky v tabuľke hádzanárskej Niké extraligy ani…

Zobraziť celý článok