Od 1. júla tohto roka je zákonnou povinnosťou orgánov verejnej moci poskytovať občanom služby prostredníctvom elektronickej podateľne a do šiestich mesiacov oznámiť Národnej agentúre pre sieťové a elektronické služby elektronickú adresu svojej elektronickej podateľne. Na tej budú úrady prijímať podania vo forme elektronických dokumentov podpísaných elektronickým podpisom alebo zaručeným elektronickým podpisom.
Keďže vybudovanie elektronickej podateľne v zmysle zákona o elektronickom podpise je pre mestá a obce finančne mimoriadne náročné, Malacky využili ponuku Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby, ktorá spustila k 1. 7. novú službu, pomocou ktorej elektronická podateľňa Ústredného portálu verejnej správy (www.upvs.gov.sk) umožní príjem všeobecných podaní od občanov pre tie organizácie a inštitúcie verejnej správy, ktoré o to prejavia záujem. Malacky o túto službu požiadali a sú pripravené ju poskytovať.
Občania či právnické subjekty, ktoré chcú prostredníctvom elektronických podaní komunikovať so samosprávou v Malackách, sa musia zaregistrovať na Ústredný portál verejnej správy a ich podanie bude elektronicky presmerované do Malaciek tak, akoby mesto malo samostatnú elektronickú podateľňu. Tento spôsob zabezpečenia služieb e-governementu predstavuje pre mesto významnú úsporu a zároveň spĺňa podmienky modernej obojsmernej komunikácie s občanmi.
T. Búbelová
Odvrátená strana mince
Galéria SvKuchyni nedávno hostila akademického sochára Ivana Řeháka ajeho prednášku Reverz otvorbe…
Starší žiaci tanečného odboru ZUŠ vo finále európskej súťaže
Starší žiaci tanečného odboru sa opäť tento rok zúčastnili na európskom finále tanečnej súťaže…