Úsek jednokoľajovej trate medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Marcheggom bude od 6. októbra opäť v prevádzke. Osobné vlaky sa na úsek vrátia od soboty 11. októbra. Cestujúci zo Záhoria do Viedne a späť tak už nebudú musieť cestovať cez Petržalku, ani využívať náhradnú dopravu. Vďaka rekonštrukcii a elektrifikácii trate sa čas cesty medzi stanicami Bratislava – Hlavná stanica a Wienn Hbf skráti oproti minulosti o 11 minút na 56 minút.
Vlaky budú premávať v takmer rovnakej intenzite ako pred rekonštrukciou. To znamená, že počas celého dňa, t. j. od skorého rána do polnoci, raz za hodinu. K tomu ešte pribudnú tri nové páry spojov v neskorých večerných a skorých ranných hodinách.
Prvý elektrický vlak z Bratislavy – Hlavná stanica do stanice Wien Hbf. odštartuje v sobotu ráno. Vlaky z Bratislavy budú odchádzať vždy 49. minútu (od 4.49 h do 23.49 h) a do Viedne budú prichádzať vždy 46. minútu. Odchody zo stanice Wien Hbf sú nastavené vždy na 14. minútu (od 5.14 h do 00.14 h) tak, aby príchody do Bratislavy hl. st. boli vždy na 11. minútu hodiny.
Ak by ste podľa nového grafikonu cestovali z Malaciek do Viedne s prestupom v Devínskej Novej Vsi, prestoj v DNV bude pri ranných spojoch cca 24 minút. Cestou späť to ale bude výrazne horšie. Cestovanie z Malaciek do Viedne ráno v pracovný deň tak môže vyzerať takto: 7.11 h vlak z MA do Bratislavy, príchod do DNV 7.38 h. Prípoj do Viedne príde do DNV o 8.02 h, vo Viedni je o 8.46 h. Vlak odchádzajúci z Viedne (Wien Hbf.) o 17.14 h bude v DNV o 17.56 h. Nadväzujúci prípoj do Malaciek príde do DNV až po takmer hodine, o 18.47 h, pretože so skorším spojom sa vlaky obídu o 6 minút. Prestoj by v prípade tejto cesty späť z Viedne bol až 51 minút.
Vlaky medzi hlavnými stanicami hlavných miest Slovenska a Rakúska budú vedené modernými lokomotívami Vectron v elektrickej trakcii a súpravy budú zložené z komfortných klimatizovaných vozňov spoločností ZSSK a ÖBB.
Aj po obnovení spojenia cez Marchegg budú v rovnakej intenzite vypravované tiež vlaky cez Petržalku a Kittsee – každú hodinu, pričom počas dopravnej špičky budú jazdiť každú polhodinu.
Vlakové spojenie medzi hlavnými stanicami Bratislavy a Viedne sa prerušilo vlani v marci pre rekonštrukciu posledného úseku trate bez elektrickej trakcie. Rekonštrukcia a elektrifikácia trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom trvala dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Hotová mala byť pôvodne už koncom minulého roka. Súčasťou rekonštrukcie bola aj obnova historického klenbového Marcheggského viaduktu. Úsek v dĺžke 2,4 kilometra zostal aj po rekonštrukcii a elektrifikácii jednokoľajový.

Text: J. Hargaš, foto: FB M. Feik, Bratislavský samosprávny kraj
Mesto hľadá zamestnanca na pozíciu referent školského úradu
Mesto Malacky informuje ovoľnom pracovnom mieste na Mestskom úrade Malacky. Názov pracovnej…
MsCSS hľadá zamestnancov na pozíciu vodič
Mestské centrum sociálnych služieb hľadá troch zamestnancov na pracovnú pozíciu s názvom: Vodič. …