Marián Jung je mnohonásobným majstrom sveta a Európy vo viacerých objemových kategóriách – z toho bol šesťkrát majstrom sveta v jednej z najprestížnejších kategórií Formula 500. Aktuálne je továrenským jazdcom v súčasnosti najúspešnejšieho výrobcu motorov pre preteky motorových člnov VRP do 1100 ccm z Talianska. Priamo sa podieľa na vývoji nových motorov pre rôzne objemové kategórie a zároveň je členom VŠC Dukla Banská Bystrica. Viac o svojom živote nám prezradil v rozhovore.
Aký je váš vzťah k Malackám?
Som šťastný a patričné hrdý, že som sa narodil v Malackách, a žijem tu so svojou rodinou.
Za vašimi úspechmi iste stoja viacerí ľudia. Predstavte nám, o koho ide.
Je to v prvom rade môj zamestnávateľ VŠC Dukla Banská Bystrica, kde pôsobím už 17 rokov. Ide o štátny rezort, teda ministerstvo obrany. V Dukle sú zamestnaní skoro všetci naši najúspešnejší športovci na Slovensku. Ďalej sa o to, že môžem súťažiť, starajú technici z Nemecka, v Taliansku pre mňa vyrábajú motory, konkrétne konštruktér Carlo Verona, s ktorým si ľudsky veľmi dobre rozumiem. Vrtule, ktoré sú pre tento šport dosť potrebné, pre mňa vyrába Günter Wald z Nemecka, s ktorým máme tiež veľmi dobré vzťahy.
Venujete sa kategórii Formula 500 a 700. Dalo by sa to porovnať s Formulou 1 na ceste? Ide teda o tú najlepšiu kráľovskú disciplínu?
Áno, je to tak. Hydro Formula 500 označuje obsah motora, čo je 500 kubických centimetrov. Pohonným palivom je metylalkohol, preto majú tieto člny väčší výkon a táto kategória je považovaná za špičku vo vodnom motorizme.
Ako vyzerajú vaše tréningy?
Po rokoch v tomto športe už môj tréning nespočíva v zlepšovaní jazdeckých schopností, pretože čln, ktorým jazdím, je ako môj kabát. A keď si dáte kabát, tak presne viete, kde vám sedí a kde odstáva. Takže v rámci tréningov skôr testujeme nové veci, ktoré neskôr využívajú štandardní pretekári. Mojou úlohou je teda skúšať, testovať a zlepšovať.
Dozvedeli sme sa, že aj váš syn ide v rovnakých šľapajách…
Šimon má 9 rokov, minulý rok súťažil v rámci seriálu majstrovstiev Slovenska. Deti tu jazdia od 7 rokov na malých nafukovacích člnoch s päťchodovým motorom, menia sa medzi sebou, uväzujú uzly a idú na čas. Je to taký medzičlánok pred tým ozajstným pretekaním. Šimonovi sa podarilo raz získať druhé miesto z piatich pretekov v seriáli a raz prvé, z čoho sa samozrejme teším.
Veľmi veľa času v rámci profesie trávite na vode. Zvyknete pri vode aj oddychovať?
Áno, s manželkou a deťmi chodíme oddychovať k moru, ale kuriózne je, že ja vodu vôbec nemám rád. Nie je to pre mňa také lákavé ako napríklad lyžovanie.
Za rozhovor ďakuje redakcia MH
Foto: archív MJ, -naty-
Ocenenie pre L. Ballu
Náš kolega zMestského úradu Malacky, referent pre civilné núdzové plánovanie Ladislav Balla dostal…
S barinou pri Tescu by sa mala porátať drenáž
Intenzívne zrážky či lejaky sa vyskytovali vždy, no v ostatných rokoch sa množstvo vody, ktoré…