Na záverečnom hodnotení výsledkov projektu, ktorý sa začal pripravovať v roku 2011 a trval od roku 2012 doteraz, sa zúčastnili aj zástupcovia strategických partnerov, ktorými sú Bratislavský a Trnavský samosprávny kraj a bez ktorých by sa projekt nedal realizovať. Jedným z dôležitých cieľov projektu bolo nájsť model dostupnosti vzdelania, práce, služieb či nákupov v mikroregiónoch oboch krajín tak, aby sa ľudia nepresídľovali za lepšími podmienkami do blízkeho okolia veľkých miest, kde hustota obyvateľstva sústavne narastá.
Prostredníctvom zlepšovania mobility, budovania mostov a priamych spojení je možné postupne dosiahnuť, že obyvatelia z mikroregiónov nebudú mať potrebu sťahovať sa, pretože životný štandard v ich bydlisku ovplyvňovaním istých faktorov narastie a celkové podmienky na život sa zlepšia. Na projekte Erram sa podieľalo veľa spracovateľov, ktorí využili množstvo rôznorodých databáz tak, aby mohol vzniknúť účinný nástroj na analýzu, hodnotenie, a modelovanie situácií v procese územného plánovania, ktorý umožňuje simulovať dôsledky rôznych faktorov na široké spektrum oblastí života v regióne.
“Podnetom k vzniku spoločného projektu bolo, že regióny Záhorie a Weinviertel majú podobné priestorové a hospodárske predpoklady. Obidva regióny sú nasmerované na centrálne územia Viedne a Bratislavy. Chýbajúca priama dopravná infraštruktúra cez rieku Moravu je v súčasnosti stále prekážkou účinnej hospodárskej spolupráce medzi obidvoma regiónmi. Okrem iného nás inšpirovala skutočnosť, že v Dolnom Rakúsku sa za účelom hodnotenia kvality lokality využíva model ERRAM (Model rastrovej analýzy dostupnosti územia),“ vysvetlil svoje impulzy a inšpirácie riaditeľ Inkubátora Malacky Valentín Magdolen.
Text, foto: T. Búbelová
Prezident v Malackách
Zatiaľ každý prezident, ktorého mala Slovenská republika, zavítal do Malaciek. Po Michalovi…
Holokaust a umelá inteligencia. Moderná výučba dejepisu
Dejepis nemusí byť len o faktoch, menách, názvoch a dátumoch. Ak sa k nim pridajú moderné…