16. 5. 2017
Pozor, sú tu prijímačky na ZUŠ
Už zajtra – 17. mája, až do piatku 19. mája otvoríme brány Základnej umeleckej školy pre nových žiakov/študentov v 4 umeleckých odboroch: literárno–dramatickom, tanečnom, výtvarnom a hudobnom. Mieru talentu bude hodnotiť komisia podľa kritérií pre daný odbor.  

Kritériá prijímacích skúšok do LITERÁRNO-DRAMATICKÉHO ODBORU
•    pre deti, ktoré v roku 2017/2018 budú navštevovať posledný ročník MŠ
•    pre žiakov, ktorí v roku 2017/2018 budú navštevovať 1. a 2. ročník ZŠ
Rečový prejav

hlasový fond, rozsah a farba hlasu
výslovnosť
čistota reči
spontánnosť rečového prejav (interakcia, pohotovosť, flexibilita)
Rytmické cvičenie, javiskový pohyb, hudobný sluch
zopakovať rytmické cvičenie
prirodzená chôdza
chôdza v rôznych charakteroch
Vlastná ukážka
ľubovoľný výber (poézia, próza, pieseň) spamäti

•    pre žiakov a študentov vyšších ročníkov sú vyššie uvedené kritériá doplnené o:
Dramatizácia textovej ukážky
čítanie neznámeho textu
čítanie s porozumením
prerozprávanie príbehu vlastnými slovami
Rytmické cvičenie, javiskový pohyb, hudobný sluch
zopakovať melódiu
fyzická obratnosť
Vlastná ukážka
recitácia poézie alebo prózy
ukážka hereckej etudy
improvizácia na danú tému

Kritériá prijímacích skúšok do TANEČNÉHO ODBORU:

•    pre deti, ktoré v roku 2017/2018 budú navštevovať posledný ročník MŠ
•    pre žiakov, ktorí v roku 2017/2018 budú navštevovať 1. a 2. ročník ZŠ

Pohyb
vlastná tanečno-pohybová ukážka na hudbu – improvizácia
chôdza v priestore: jednoduché napodobňovanie typov chôdze
napodobňovanie pohybu, držanie tela
Fyzické predispozície
záujem o pohybovú aktivitu
Hudobný sluch
zopakovať krátke rytmické cvičenie
interpretácia obľúbenej pesničky.

•    pre žiakov a študentov vyšších ročníkov

Fyzické dispozície
vytočenosť, flexibilita dolných končatín, držanie tela
Hudobný sluch
interpretácia obľúbenej piesne,
zopakovanie krátkeho rytmického cvičenia s použitím Orffových nástrojov
Zopakovanie tanečnej variácie
miera pamäte a sústredenia sa na pohyb
Ukážka vlastnej choreografie
improvizáciu na hudbu podľa vlastného výberu

Kritériá prijímacích skúšok do VÝTVARNÉHO ODBORU
•    pre deti, ktoré v roku 2017/2018 budú navštevovať posledný ročník MŠ
•    pre žiakov, ktorí v roku 2017/2018 budú navštevovať 1. a 2. ročník ZŠ

Prezentácia
domáce výtvarné práce (minimálne 3 výkresy)
Téma
kresba/maľba známej obľúbenej rozprávky formou ilustrácie (kresba opisujúca dej v príbehu)
Dispozícia
nadanie, talent, estetické cítenie, technika kresby/maľby  
•    pre žiakov a študentov vyšších ročníkov
Prezentácia
domáce výtvarné práce (minimálne 5 výkresov)
Téma
kresba na formát A3 – výtvarná interpretácia najobľúbenejšej činnosti
Dispozícia
nástup do schopnosti objektívneho skúmania skutočnosti s podtextom racionálneho myslenia, technika kresby, talent
Ocenenia
rodič informuje učiteľa o získaných oceneniach a ostatných úspechoch, ktoré dieťa dosiahlo vo výtvarnej sfére

Kritériá prijímacích skúšok do HUDOBNÉHO ODBORU
•    pre žiakov, ktorí v roku 2017/2018 budú navštevovať 1. a 2. ročník ZŠ
Sluchové zručnosti
rozlíšenie jednotlivých vlastností tónu (sila, výška, farba, dĺžka)
rozlíšenie smeru melodického pohybu, výrazné stúpanie a klesanie melódie
Rytmické zručnosti
rytmizovanie reči jednoduchej detskej riekanky
rytmická reprodukcia jednoduchej detskej alebo ľudovej piesne
Zručnosti v oblasti vokálnych činností
spev detských, ľudových a autorských piesní (dve piesne podľa vlastného výberu)
Percepčné zručnosti
identifikácia zvuku základných hudobných nástrojov
Inštrumentálne zručnosti
zvládnutie hry techniky hry na Orffove hudobné nástroje

•    pre žiakov a študentov vyšších ročníkov

Sluchové zručnosti
rozlíšenie jednotlivých vlastností tónu sluchom, pomocné intonačné prostriedky – ľubovoľné gestá znázorňujúce výšku i dĺžku tónov, melodizovať reč 5.-3. a 5.-6.-5.-3. stupňom (so-mi, so-la-si-mi)
Rytmické zručnosti
rytmizovanie reči reprodukuje metrum, reprodukuje rytmus piesne, zopakovanie krátkeho metro rytmického cvičenia tlieskaním (2/4 a 3/4 takt – štvrťové a osminové hodnoty).  
Zručnosti v oblasti vokálnych činností
spev detských, ľudových a autorských piesní (dve piesne podľa vlastného výberu)
Percepčné zručnosti
orientácia v základných vyjadrovacích prostriedkoch hudby
identifikácia zvuku základných hudobných nástrojov
rozlíšenie výrazných kontrastov hudbe
rozlíšenie emocionálne rozdielnych typov hudby
rozoznanie základných hudobných žánrov
Inštrumentálne zručnosti
zvládnutie hry techniky hry na Orffove hudobné nástroje
žiaci I. stupňa ZŠ: elementárne znalosti vybraného nástroja
žiaci II. stupňa ZŠ: ovládanie vybraného nástroja

Každý uchádzač o štúdium bude posudzovaný individuálne s prihliadnutím na jeho vek.
Všetkým uchádzačom držíme palce a tešíme sa na vás.

Vaša ZUŠ-ka
Ďalšie
Spoločnosť
30. 10. 2024
Ocenenie pre L. Ballu

Náš kolega zMestského úradu Malacky, referent pre civilné núdzové plánovanie Ladislav Balla dostal…

Zobraziť celý článok
Životné prostredie
Doprava
29. 10. 2024
S barinou pri Tescu by sa mala porátať drenáž

Intenzívne zrážky či lejaky sa vyskytovali vždy, no v ostatných rokoch sa množstvo vody, ktoré…

Zobraziť celý článok