Poverení zamestnanci mesta v týchto dňoch (od piatku 4. apríla do nedele 4. mája 2025) roznášajú do domácností rozhodnutia k miestnym daniam a poplatkom (daň z nehnuteľností, daň za psa a poplatok za komunálny odpad). Daňovníci dostanú rozhodnutie do vlastných rúk.
Fyzické osoby s aktivovanou elektronickou schránkou a všetky právnické osoby na území mesta už dostali rozhodnutia v elektronickej forme.
Daň je možné zaplatiť naraz alebo v dvoch splátkach. Prvú splátku je potrebné uhradiť do 15 dní od právoplatnosti rozhodnutia a druhú splátku do 30. septembra 2025.
Miestne dane a poplatky sú dôležitým príjmom mestského rozpočtu. Financuje sa z nich množstvo úloh, ktoré je podľa zákona samospráva povinná vykonávať, napríklad udržiavanie čistoty verejných priestorov, údržba zelene, oprava chodníkov, údržba cintorínov a mestských budov či vývoz komunálneho odpadu. Znamená to, že peniaze obyvateľov zostávajú v našom meste.
Aby ste sa vyhli čakaniu v rade pri pokladni, prosíme vás – ak je to možné – aby ste uprednostnili bezhotovostnú platbu na účet mesta. Nezabudnite uviesť správny variabilný symbol, uvedený v rozhodnutí. Prosíme tiež, aby ste mali označené schránky a zvončeky.
MsÚ
Vďaka za každú kvapku krvi
Vpriestoroch štátneho gymnázia sa už po tretíkrát vtomto roku konala Prednostova kvapka krvi.…
Prichádzajú ďalšie eurofondy
Začiatkom októbra sme informovali, že mesto získalo dotáciu 2,8 milióna € na centrum pre deti so…