Cieľom testovania je získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z 2. stupňa a monitorovať úroveň ich pripravenosti na ďalšie štúdium, porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl a školám a odbornej verejnosti poskytnúť spätnú väzbu, ktorá pomôže skvalitniť vyučovací proces. V ZŠ Záhorácka sme boli pri zbieraní vypracovaných testov z matematiky, pri ich vkladaní do zapečatenej obálky a pri otváraní testov zo slovenčiny.
Počas prestávky medzi písaním testov sme navštívili jednu zo šiestich 13-členných skupín deviatakov, ktorí mali špeciálne upravené podmienky v triedach. „Traja žiaci so zdravotným znevýhodnením tvorili samostatnú skupinku, ktorá mala na vypracovanie rovnakých úloh viac času. Paradoxne boli rýchlejší ako ostatní,“ hovorí s úsmevom zástupca školy P. Filip.
„Bol test z matematiky ťažký? Bolo dosť času? Stihli ste vypočítať všetky zadania?“ Pýtali sme sa žiakov, ktorí nevyzerali nervózni ani vystresovaní a odpovedali suverénne. Testy neboli podľa nich ťažké a všetko stihli. Zdá sa teda, že monitor by mal pre nich dopadnúť dobre. Na výsledky a porovnanie škôl si počkáme do začiatku apríla.
Text, foto: T. Búbelová
MsZ: dotácie, vnútroblok Záhorácka, rozvoj kultúry
Poslanci mestského zastupiteľstva na júnovom rokovaní okrem iného schválili dve správy hlavnej…
Záver plaveckej sezóny
Klub vodných športov Oceán Malacky má za sebou záverečné preteky tejto sezóny. Išlo otri podujatia…