Od 1. júla tohto roka je zákonnou povinnosťou orgánov verejnej moci poskytovať občanom služby prostredníctvom elektronickej podateľne a do šiestich mesiacov oznámiť Národnej agentúre pre sieťové a elektronické služby elektronickú adresu svojej elektronickej podateľne. Na tej budú úrady prijímať podania vo forme elektronických dokumentov podpísaných elektronickým podpisom alebo zaručeným elektronickým podpisom.
Keďže vybudovanie elektronickej podateľne v zmysle zákona o elektronickom podpise je pre mestá a obce finančne mimoriadne náročné, Malacky využili ponuku Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby, ktorá spustila k 1. 7. novú službu, pomocou ktorej elektronická podateľňa Ústredného portálu verejnej správy (www.upvs.gov.sk) umožní príjem všeobecných podaní od občanov pre tie organizácie a inštitúcie verejnej správy, ktoré o to prejavia záujem. Malacky o túto službu požiadali a sú pripravené ju poskytovať.
Občania či právnické subjekty, ktoré chcú prostredníctvom elektronických podaní komunikovať so samosprávou v Malackách, sa musia zaregistrovať na Ústredný portál verejnej správy a ich podanie bude elektronicky presmerované do Malaciek tak, akoby mesto malo samostatnú elektronickú podateľňu. Tento spôsob zabezpečenia služieb e-governementu predstavuje pre mesto významnú úsporu a zároveň spĺňa podmienky modernej obojsmernej komunikácie s občanmi.
T. Búbelová
Záhoráci poznajú plán prípravných zápasov. Súperi sú aj zo zahraničia
Záhoráci Stupava/Malacky už zarezávajú v príprave na novú extraligovú sezónu aj s novými posilami.…
Malačania začali prípravu. V troch stretnutiach jedna výhra
Futbalisti FC Žolík Malacky sa pripravujú na nový ročník, ktorý strávia v 3. lige Západ. V úvodnom…