Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Primátor mesta Malacky Jozef Ondrejka hodnotí končiaci sa rok 2009 ako najúspešnejší za 11-ročné pôsobenie na poste primátora. Argumentuje najmä tým, že sa mestu podarilo získať nenávratné finančné zdroje a zvýšiť tak rozpočet o 20 mil. eur. Časť z nich vyčlenili na projekt kanalizácie, keďže chýba asi tretine mesta. "Desiatky rokov sa Malacky pokúšali nájsť riešenie. Až teraz sa podarilo nájsť potrebné financie na tento zložitý projekt vďaka podpore fondov EÚ," uviedol pre agentúru SITA Jozef Ondrejka.
Peniaze sa použijú aj na výstavbu nájomných bytov či na projekt Paltour. Ten má podľa primátora okrem podpory tzv. Pálfiovskej prihraničnej turistiky priniesť aj čiastočnú rekonštrukciu interiéru kaštieľa. Mestská samospráva tam plánuje vytvoriť reprezentatívne priestory pre regionálne centrum destinačného manažmentu. Medzi pozitíva zaraďuje primátor aj vybudovanie 275 parkovacích miest, rekonštrukciu chodníkov či zriadenie fondu finančnej pomoci (33-tisíc eur) pre ľudí postihnutých krízou. Primátor hodnotí pozitívne projekty aj z toho dôvodu, že kríza spôsobila mestu výpadok dane z príjmov fyzických osôb viac ako 16,5 %.
Končiaci sa rok 2009 však podľa primátora priniesol pre mesto aj ťažké situácie. Hneď v januári musela samospráva riešiť dôsledky plynovej krízy, hľadali sa iné riešenia ako zásobovať domácnosti teplom. Problémy spôsobovalo zatápanie niektorých lokalít v meste, niektoré sa pod vodou ocitli štyrikrát. Ďalšou pohromou pre mesto bol júnový orkán, ktorý okrem ochromenia mesta spôsobil podľa primátora obrovské škody najmä na Zámockom parku. Silný vietor v tejto chránenej pamiatke vyvalil alebo rozlámal desiatky dlhovekých vzácnych stromov. "Následky kalamity sa likvidujú doteraz. Spoločnosť, ktorá v meste prevádzkuje kotolňu na drevnú štiepku, vyrobila z kalamitnej haluzoviny 300 ton štiepky," doplnil Jozef Ondrejka.
Primátora zároveň mrzí, že sa mestu nevydarili všetky plány. "Osobne ma mrzí, že sa nepodarilo napríklad zachrániť zalesnený pozemok v priemyselnej zóne," uviedol. Zalesnený pozemok s rozlohou takmer 24-tisíc metrov štvorcových chcelo mesto zachovať ako lužný les, iné plány s ním podľa primátora nemalo. Pre zachovanie tamojšej fauny a flóry navrhlo preto majiteľke výmenu pozemku za rovnako veľký v inej zóne priemyselného parku Eurovalley, kde už je dokonca vybudovaná infraštruktúra. Žiadosť o finančnú kompenzáciu od podnikateľa za navrhnutú výmenu pozemkov však bola pre mesto podľa Ondrejku "neakceptovateľne vysoká".
-sita-
Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!
Komentáre
Môžem uviesť za seba, že ma ako poslanca mrzí, a možno z toho pramení nechuť z mojich komentárov, napr. že u nás obstarávame diela za milióny – už len Záhorácka či Kláštorné nám., projektovú dokumentáciu za stotisíce, pričom ako mám od známej, len v okolí malá Sološnica pred nedávnom zrekonštruovala za tuším necelých 10mil. ešte Sk námestie, chodníky, fontánu. A ich projekt? Necelých stotisíc. Že si vložím do google.com „Ing. Eva Sokolová“ a vyhodí mi niekoľko obstarávaní mimo nášho mesta, samozrejme, s podpisom pána Ondrejku na konkurenčnej doložke v pracovnej zmluve, čiže všetko je akože o.k. (a čo na to „maco mliec alias daňový poplatník“, a to mu neprekáža?). Že sa musím prizerať často rodinkárstvu pri prijímaní zamestnancov. Kde sa obzriete, tam sesternica, tam bratranec, tam syn, tam manželka. Že nemá niekto silu podpísať výpoveď pri hrubom porušení pracovnej disciplíny. Že zodpovedných zamestnancov síce potrestáme ale koncom roka oceníme. Že sa mnohí zamestnanci tvária ako majstri sveta, ale na komisii „narieka“ vedúci oddelenia, že sa snažil zmeniť rozsah agendy či skladbu pracovníkov oddelenia bez pochopenia u prednostu, a keď ho podporím na zasadnutí MsZ, vystúpi a všetko poprie. Tak potom čo si mám o tom myslieť?
A celé ma na tom neskutočne trápi až priam vytáča, že pri tomto všetkom sa všetci tí zodpovední tvária, ako výborne fungujeme, pričom mám skôr pocit, že dobiehame na zotrvačnosť. Ja som za moderný mestský úrad na čele so šikovnou prednostkou, odborný úrad, schopný sa rýchlo prispôsobiť novým trendom v samospráve a vnímať občana ako toho, ktorého si nebudeme prehadzovať z oddelenia na oddelenie, ale naopak ho berieme ako partnera či „nášho pána“! K tomu treba podľa mňa zmeniť štruktúru, obmeniť časť vedúcich oddelení, progresivitu odmeňovania, systém vyvodzovania zodpovednosti, a časť odborných profesií ako právnikov, projektových manažérov, odborne spôsobilých osôb na verejné obstarávanie, územné plánovanie nájsť trebárs mimo Malaciek a viazať zrejme mimo pracovných zmlúv s iným odmeňovaním. Nebránim sa menšiemu počtu zamestnancov, ale už lepšie platených. Nevnímam to len ja, ale najmenej štyria iní poslanci (o ktorých viem), ktorí dúfam niekedy naberú silu vymaniť sa z väzieb a otvorene o tom hovoriť. A preto opakujem, že mestské zastupiteľstvo má silné postavenie, malo by si ho vedieť aj na rokovaní v tejto otázke udržať. Má čo hovoriť do práce mestského úradu, či to rozrušuje vedúcich alebo nie.
1) Samozrejme, že ak mám pochybnosť o legálnosti niektorých činností, nesedím, nekomentujem, ale hneď konám, hoci stojím pred tým, že to ľudia vôkol mňa pociťujú ako osobné útoky.
2) Obhajujete si prácu Vášho oddelenia, vrátane Vás osobne. Pochopiteľne. Ja som sa však nebránil úvahám o zlepšení štruktúry oddelenia, hoci by som hneď všetkými desiatimi podporil jeho zrušenie spôsobom, ako som napísal vo svojom komentári. Slobodne sa vyjadrujem k činnosti ktoréhokoľvek oddelenia, nie štýlom osočovania, ale argumentácie. To tu mnohí asi prehliadajú, či sa snažia vedome zakryť. Rovnako som uviedol svoje postrehy k oddeleniu marketingu, ku ktorému sa teda už nebudem nevyjadrovať. Podobne niekedy uvediem návrhy k oddeleniu ekonomiky, ako sa ukazuje, ktoré má veľké rezervy.
3) K príjimaniu zamestnancov, pani Sokolová, neviem z čoho vychádzate Vy, ale ja mám vždy svoje komentáre podložené. Opäť si prosím prečítajte môj predchádzajúci komentár v bode 3. Navyše k tomu doplním, a možno si Vás dovoliť opraviť, že v marci 2007 som ako poslanec mestského zastupiteľstva hlasoval za organizačný poriadok, v ktorom boli vytvorené 3 funkčné miesta „projektových manažérov“. Tak prosím, uveďte z čoho vychádzate Vy, inak sa zrejme dopúšťate ako vedúca oddelenia zavádzania verejnosti.
Záverom, keď čítam nový článok o vyjadreniach pána Ondrejku, súhlasím s ním. Ten rok bude ťažký, ak bude niesť bremeno len sám pán Ondrejka. Možno to bol len môj pocit a vnímanie, ale na ostatnom zasadnutí som pozoroval na ňom prejavy únavy a záťaže. Asi aj, čo si môže postupne všímať, že zostavený tím mestského úradu mu nepodáva tak odbornú a pomocnú ruku, ako by si konečne zaslúžil a vôbec ako primátor mesta mal mať. Musí sa tak sám venovať veciam na mestskom úrade, ktoré iní primátori absolútne neriešia.
1) Rozhodne nie som spokojný, že Peter Vavák odchádza z mestského úradu v tomto období. Nie kvôli tomu, že pána Vaváka osobne poznám (veď posedieť s ním môžem kedykoľvek aj po jeho odchode), ale práve pre jeho prínos, nie bludy, ktoré si vymýšľam, ale číslami vyjadrený finančný prínos pre mesto. Napríklad projekt Paltour, v rámci ktorého sa rozbieha rekonštrukciu časti kaštieľa. Polievka uvarená z ničoho. Asi tak.
2) Nenechám sa vtiahnuť do roviny nejakých klebiet z mesta o minulosti a činnosti hociktorého človeka. Napíšte mi anonymne e-mailom Vašu konkrétnu nepríjemnú skúsenosť. Aj ja mám skúsenosti s P. Vavákom, dobré. Po odbornej stránke nemám výhrady. Navyše vždy ochotne podal pomocnú ruku nielen mne ako poslancovi ale ktorémukoľvek riaditeľovi mestskej organizácie. A to s tým kostolným poriadkom, smiešne. Ubezpečujem Vás, že rovnako dám ruku do ohňa za všetkých pracovníkov mesta či Ing. Čikošovú, Mgr. Šurinovú, Mgr. Zetkovú, Mgr. Sopóciovú, Ing. Gajdárovú, Ing. Klímu, Mgr. Hrnkovú a mnohých ďalších, ktorí spĺňajú všetko to, čo som písal v predošlom komentári.
3) Základnou tézou, ktorú som napísal v predošlom komentári, je postavenie projektových manažérov na úrade. Zmenou organizačnej štruktúry sme ich postavenie ešte zhoršili, čiže nie náplň práce, ale zaradenie pod referentov. Veľmi otvorene píšem, nevšimol si to pri schvaľovaní týchto zmien. Myslím si, že projektový manažér pre potreby tvorby projektu má zostavovať svoj tím z radov zamestnancov či externých pracovníkov. Z toho vyplýva, že musí disponovať istou právomocou rozhodovania. A tu je ťažisko problému. Nie je na úrovni vedúceho oddelenia. Preto by som skôr podporoval zapojenie projektových manažérov priamo na primátora mesta či viceprimátora, pričom by si projektová manažér ďalej riadil svoju činnosť sám bez vedúceho oddelenia, vstupoval by do mechanizmu rozhodovania vedúcich oddelení a projekt riadil (tzv. systém projektovej koordinácie). Mám obavu, že dnes musia referenti OPR snáď aj sami nakupovať toaletný papier. Takže preto si myslím, že súčasný stav je neudržateľný, navyše v tomto náročnom období realizácie viacerých projektov aj riskantný.Preto som napísal, že mestské zastupiteľstvo má čo do toho hovoriť!
4) ?no, budem si naďalej myslieť, že je to o výbere medzi vedúcou oddelenia a jej podriadeným, pokiaľ sa nepresvedčím o opaku.