Článok z Malacky.sk
Občianske podnety cez mobil sfunkčnené (12.11.2014)
Od 3. novembra mesto Malacky umožňuje obyvateľom mesta využívať mobilnú aplikáciu na nahlasovanie podnetov s názvom City Monitor. Pomocou nej je možné anonymne, bez registrácie a prihlásenia nahlásiť mestskému úradu aktuálne vzniknutý problém, ktorý je potrebné riešiť. Stačí stiahnuť si aplikáciu z webstránky do mobilného telefónu s operačným systémom Android alebo iOS.
Systém prijíma všetky podnety automaticky, bez filtrovania a ďalej ich posiela aj na e-mailové adresy konkrétnych referentov mestského úradu, zodpovedných za danú oblasť. Nemôže sa teda stať, že niektorý z podnetov by zostal nezaznamenaný, resp. že by ho niekto odfiltroval či zmazal. Všimli ste si, že sa v niektorej lokalite vyskytla čierna skládka, že nesvieti lampa alebo je rozbitý odpadkový kôš?
Cez mobilnú aplikáciu môžete priamo na mieste telefónom urobiť fotografiu a poslať ju mestu s textovým popisom. Lokalitu nájde program automaticky pomocou GPS súradníc a zaznačí problém do mapy mesta s ikonkou „evidované“ do niekoľkých sekúnd. Ohlasovateľ si to môže ihneď skontrolovať na stránke www.citymonitor.sk, kde si zvolí mesto Malacky a v zozname podnetov nájde ten svoj.
Po zaznamenaní problému referent úradu zodpovedný za riešenie môže zmeniť status na „v riešení“ a má možnosť ohlasovateľovi automaticky odpovedať bez toho, aby vedel, kto ním je. Jedine systém na základe telefónneho čísla identifikuje ohlasovateľa a správu. Zavedenie tejto novej služby splní svoj cieľ, ak úrad i občania mesta pocítia zlepšenie vzájomnej komunikácie a zefektívnenie riešenia problémov, ktoré bežne v meste a jeho okolí vznikajú. Spokojnosť bude obojstranná, ak na webstránke www.citymonitor.sk bude pod mestom Malacky čo najviac podnetov so statusom „vyriešené“.
Text, foto: Tatiana Búbelová
Pridal: Odelenie UKaVV
URL: http://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=5212