Článok z Malacky.sk Odkaz pre starostu má rok (21.02.2017)

Pred niečo vyše rokom, presne 1. februára 2016, sa Malacky ako jubilejná 100. samospráva v poradí zapojili do portálu Odkaz pre starostu. Tento nový spôsob komunikácie s obyvateľmi mal vo verejnosti obrovskú odozvu. Ihneď od prvého dňa začali prichádzať podnety upozorňujúce na nedostatky vo verejnom priestore. Za rok a 3 týždne, t. j. za  387 dní sme dostali 456 podnetov. 311 z nich je vyriešených, na ostatných sa pracuje.
Podľa primátora Juraja Říhu sa ukázalo, že to bolo dobré rozhodnutie:. „Nová forma komunikácie s Malačanmi sa osvedčila a aj vďaka Odkazu zlepšujeme tvár nášho mesta a život v ňom. Pred rokom som povedal, že ideme s kožou na trh, keďže všetky odpovede za mesto sú zverejňované. Aj tento rozmer verejnej kontroly sme ustáli. Vždy je však čo zlepšovať. Som si vedomý, že máme určité rezervy, a na nich budeme pracovať.“
Oblasti s najvyšším počtom podnetov
•    cesty a chodníky (výtlky, schody, bariéry, obrubníky)
•    verejné služby (kanalizácia, osvetlenie, školy, MHD)
•    parkovanie
•    dopravné značenie (prechody pre chodcov, semafory)
•    zeleň a životné prostredie
•    mestský mobiliár (koše, detské ihriská, lavičky)



Nie všetko sa však musí nahlasovať cez Odkaz pre starostu. S niektorými podnetmi sa môžete obrátiť priamo na mestský úrad či Tekos.  

Ako funguje Odkaz pre starostu

Podnety sa dajú posielať cez internetovú stránku www.odkazprestarostu.sk alebo prostredníctvom aplikácie z mobilov s operačnými systémami Android, iOS alebo Windows Phone. Podnet by sa mal týkať verejného priestoru a musí obsahovať názov, stručný opis, ulicu a fotografiu. Vulgarizmy a osobné útoky voči konkrétnym ľuďom sú neprípustné. Podnet od občana sa najskôr dostane do centrály Odkazu pre starostu - k administrátorovi, určenému pre kontakt s Malackami. Skontroluje, či podnet zodpovedá podmienkam (či neobsahuje vulgarizmy alebo osobné obvinenia), zverejní ho na webovej stránke www.odkazprestarostu.sk a pošle kontaktnému zamestnancovi Mestského úradu Malacky. Ten určí zodpovednosť konkrétneho útvaru MsÚ za riešenie podnetu. Občan by mal do 14 dní dostať odpoveď, čo sa s problémom bude robiť. Ak samospráva neodpovie, podnet na webovej stránke dostane výrazné označenie NERIEŠENÝ. Celá komunikácia samosprávy s občanom je zverejnená.

Text: Ľ. Pilzová, grafika: S. Osuský
Pridal: Ingrid Sochorová
URL: http://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=7078