Článok z Malacky.sk
Od roku 2014 už len certifikované pokladnice (08.01.2014)
Podnikateľom od 1. januára 2014 pribudli nové povinnosti spojené s používaním registračnej pokladnice. Finančné riaditeľstvo (FR) SR upozornilo na viaceré zmeny v novele zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice, aby sa podnikatelia vyhli zbytočným pokutám. Novinkou je, že ak pokladnici bude zo strany finančnej správy odobratý certifikát, podnikatelia ju nebudú môcť používať.
Ďalšou zmenou je, že predajcovia si musia ku každej pokladnici zaobstarať komunikačný kábel. Ten má slúžiť na to, aby kontrolóri mohli ihneď vytvoriť intervalovú alebo prehľadovú uzávierku. V každej predajni musia mať podnikatelia aj tzv. vzorový bloček. Podľa neho si zákazník bude môcť porovnať údaje s bločkom, ktorý dostane po vykonaní nákupu. "Na bločku majú byť výrazne vyznačené údaje potrebné pre jeho zaregistrovanie do Národnej bločkovej lotérie, ako aj číslo daňového kódu pokladnice, dátum, čas, suma a ochranný znak Ministerstva financií SR," hovorí P. Macíková.
Novela zákona o registračnej pokladnici zavádza aj zmeny vo vedení pokladničnej knihy. Firmám od januára 2014 tak pribudnú nové povinnosti pri evidovaní niektorých položiek. "V prípade poškodenia pokladničnej plomby uvedie podnikateľ dátum a čas oznámenia poškodenia alebo chýbanie plomby servisnej organizácii, názov výrobcu, dovozcu alebo distribútora, ktorému bol vydaný certifikát o tom, že pokladnica spĺňa náležitosti zákona," vysvetľuje P. Macíková. Do knihy bude treba zaznamenať aj prípadné pozastavenie živnosti. Napíše do nej dátum, kedy sa tak stalo. "Pri ukončení prevádzky pokladnice či pri výmene fiškálnej pamäte pokladnice je podnikateľ povinný prevziať si od servisnej organizácie dátové médium s údajmi z fiškálnej pamäte. Prevzatie potvrdí svojím podpisom. Dáta s uloženými kontrolnými záznamami a obsahom vybranej fiškálnej pamäte je potrebné uchovávať päť rokov," povedala P. Macíková.
-tasr-
Pridal: Odelenie UKaVV
URL: http://www.malacky.sk/index.php?page=clanok_cely&id=4458