Klientske centrum MsÚ v Malackách bolo zriadené v roku 2004 s cieľom uľahčiť klientom vybavovanie, poskytnúť im základný informačný a poradenský servis a vybaviť čo najviac ich potrieb bez nutnosti okamžitej návštevy oddelení mestského úradu. Tie sa venujú následnému vybavovaniu súvisiacej agendy.
Úradné hodiny
Klientske centrum a matrika:
Mestský úrad v Malackách (prízemie)
Bernolákova 5188/1A
901 01 Malacky
Klientske centrum zabezpečuje:
Recepcia
. informačné služby
. detské hracie centrum Inkubík
. krátkodobý prenájom zasadacích priestorov podľa platného cenníka
• výdaj vrecúšok na zber psích exkrementov
Podateľňa
• podateľňa všetkých písomností
• doručovanie úradných zásielok prostredníctvom Verejnej vyhlášky
• informácie k podaniu a doručeniu úradných zásielok
Evidencia obyvateľov
• komplexná agenda preneseného výkonu štátnej správy registra a evidencie obyvateľov mesta
• zrušenie trvalého pobytu prostredníctvom Verejnej vyhlášky
Matrika a občianske obrady
• komplexná agenda a úlohy preneseného výkonu štátnej správy v oblasti vedenia matriky
• zápisy do matričných kníh a ich vedenie
• osvedčovanie listín a podpisov na listinách
• externé vedenie kroniky mesta
• prevzatie kroniky mesta a jej archivácia
• externé vedenie pamätnej knihy mesta – kniha obradov, externé vedenie pamätnej knihy mesta – kniha
kultúrno-spoločenských udalostí mesta
• občianske obrady, zápisy do pamätných kníh
Pokladňa
• vedenie pokladne, spracovanie a evidencia pokladničných operácií
• príjmové a výdavkové pokladničné finančné operácie
• styk s bankovými inštitúciami
• vyberanie miestnych daní a poplatkov
• predaj vriec na tuhý komunálny odpad
Správa cintorínov a služby
• správa cintorínov
• evidencia o prenájme hrobových miest
• zmluvy na prenájom hrobových miest, úhrady za prenájom za hrobové miesto, zmeny nájomcu na hrobové
miesto
• evidencia a predaj rybárskych lístkov
Sociálna pomoc a služby
• informácie a poradenstvo v oblasti sociálnej pomoci a sociálnych služieb
• evidencia a vydávanie rozhodnutí o poskytnutí jednorazovej dávky pre občanov v hmotnej núdzi
• výkon inštitútu osobitného príjemcu na vyplácanie prídavku na dieťa
• úlohy v oblasti sociálnej pomoci, sociálnych služieb a sociálno-právnej ochrany detí a sociálnej kurately
• podanie a evidencia žiadosti o odkázanosti na sociálnu službu (zariadenie opatrovateľksje služby,
opatrovateľská služba, denný stacionár, zariadenie pre seniorov)
• vydávanie rozhodnutí o odkázanosti na sociálnu službu (zariadenie opatrovateľskej služby, opatrovateľská
služba, denný stacionár, zariadenie pre seniorov)
Súčinnosť a spolupráca
• súčinnosť s orgánmi štátnej správy, PZ, súdmi, exekučnými úradmi, poisťovňami a pod.
• spolupráca s VÚC, so školami, zdravotníckymi zariadeniami, zariadeniami sociálnych služieb, s občianskymi
združeniami a organizáciami
• spolupráca s ostatnými oddeleniami MsÚ, mestskými organizáciami a ďalšími organizáciami resp.
inštitúciami
• súčinnosť a spoluprácu pri príprave (spracovaní) a realizácii projektov pre sociálnu oblasť v rámci sociálnej
práce, sociálnej pomoci a sociálnych služieb
Dotačná a grantová politika
• informácie k podaniu žiadosti o dotáciu pre organizácie, občianske združenia a iné neziskové organizácie
• podanie žiadosti o dotáciu pre organizácie, občianske združenia a iné neziskové organizácie
• proces posudzovania a evidencia žiadostí o dotácie pre organizácie, občianske združenia a iné neziskové
organizácie v súčinnosti s príslušnou komisiou podľa platného všeobecne záväzného nariadenia o dotačnej
a grantovej politike mesta
• zúčtovanie dotácií pre organizácie, občianske združenia a iné neziskové organizácie na základe zmluvy
o poskytnutí dotácie