Malacky.sk: Úvodná stránka

Dnes je 10.12.2022. Čas načítania stránky: 19:13:42. Meniny má Radúz.



   





Výrobcovia čajov stavili na bylinky (24.09.2010)

Hospodárske noviny | 22.9.2010 | FIRMY & FINANCIE, 13 | Tomáš Vašuta
|< < ^ > >|

Gastronómia. Najväčší slovenský producent čajov Baliarne obchodu Poprad investoval do technológií.

Bratislava – Menej čierneho čaju a viac byliniek. Takto vyzerajú plány našich producentov čajov. Hlavná sezóna, ktorá sa pravidelne začína na jeseň, má prekonať minuloročný päťpercentný nárast.

„Investovali sme do technológií a zredizajnovali sme kompletné čajové portfólio,“ povedal pre HN Viliam Matušek, marketingový riaditeľ spoločnosti Baliarne obchodu Poprad.

Stovky druhov
„Investície sa pohybovali rádovo v niekoľkých desiatkach tisíc eur,“ prezrádza Matušek. Aj v dôsledku týchto zmien prijali pod Tatrami do výroby asi 30 brigádnikov. Kým do roku 1994 naše firmy produkovali len čierny čaj, situácia sa dnes zmenila.

„Dnes ponúkame 90 druhov škatuľkových a 120 sypaných čajov,“ prezrádza Helena Petrusová, obchodná riaditeľka spoločnosti Agrokarpaty.

Každý druhý čaj, ktorý si na Slovensku kúpime, je ovocný.
Producenti však sami priznávajú, že ovocný čaj ani čajom nie je. „Ide skôr o ovocný nálev v zahraničí známy ako fruit infusion,“ vysvetľuje Matušek. Podľa jeho slov narastá najmä záujem o bylinkové čaje.

„K najpredávanejším čajom patria repíkový, rumančekový, šalviový či žihľavový,“ vymenúva najpopulárnejšie príchute Monika Vávrová, riaditeľka malackej spoločnosti Fytopharma.

Producentom čaju sa hlavná sezóna práve začína. „Najviac čajov sa konzumuje a predáva v chladnejšom období, keď predaje dosahujú až dvojnásobok predaja v letných mesiacoch,“ zamýšľa sa Vávrová.

Predstavovanie noviniek si firmy nechávajú preto na toto obdobie. „Na trh prinášame 17 nových čajov. Na Slovensko sa prvýkrát dostávajú také príchute ako kvet pomarančovníka, egyptská mäta, aromatizovaný organický čaj či lotosový kvet,“ vymenúva novinky Matušek.

Sypané čaje sú v obľube
Čoraz väčšej obľube sa tešia aj špecializované čaje. „Ide predovšetkým o čaj pre dojčiace matky, detský svätojánsky čaj či čaj na vysoký krvný tlak s hlohom,“ vymenúva Petrusová a dodáva, že už k vyše 200 druhom pripravujú pre túto jeseň ďalších päť nových.Podľa analytika agentúry Terno Ľubomíra Drahovského sú producenti nútení rozširovať svoju ponuku. „Čoraz viac zákazníkov dáva prednosť sypaným čajom, čo ovplyvňuje pozície výrobcov vrecúškových čajov,“ vysvetľuje a dodáva, že len novými druhmi si tieto spoločnosti môžu udržať trhové podiely.

 




Created by OXIDE, s.r.o.