Malacky.sk: Úvodná stránka

Dnes je 10.12.2022. Čas načítania stránky: 19:11:27. Meniny má Radúz.



   





Bez TEN-T 17 je ohrozený aj regionálny rozvoj (07.08.2013)

Bez TEN-T 17 je ohrozený aj regionálny rozvoj

Zdroj: SITA, Strana: , Autor: mt;to, Dátum: 06.08.2013

BRATISLAVA 6. augusta (SITA) - Podľa predsedu SDKÚ-DS a predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša nastala situácia, ktorej sa obával. To, že projekt TEN-T 17 vypadol zo strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020 totiž môže znamenať pre Bratislavský kraj viacero komplikácii. Neznamená to iba, že Bratislava vypadne z medzinárodného prepojenia Paríž - Viedeň - Budapešť, ale ohrozuje to aj regionálny rozvoj a Filiálku samotnú.

Bratislava-Filiálka mala byť pritom podľa Freša hlavovou stanicou, na ktorú sa mali napájať trate z viacerých smerov, od Dunajskej Stredy, Malaciek, Trnavy, ale aj rakúskeho Kitsee. Ohrozené teda nie je len medzinárodné spojenie, ale aj koncepcia regionálneho rozvoja v Bratislavskom kraji. Podľa Freša sa kraj snažil o túto trať najmä preto, lebo koľajová doprava je jediná možnosť bezkolízneho spôsobu dopravy v Bratislave.

"Chceli sme existujúce koľaje využiť, prípadne rozšíriť práve s napojením na Filiálku," povedal Frešo a doplnil, že ak spojenie z Paríža do Budapešti nepôjde cez Bratislavu, nemôžme sa ani uchádzať o európske peniaze.

Význam stanice Bratislava-Filiálka je najmä v dobrej dopravnej polohe a podľa Freša treba mať vlakovú stanicu bližšie k centru. Práve poloha pri Trnavskom Mýte je veľmi výhodná, keďže sa tu zbieha doprava z viacerých mestských častí. Na záver Frešo dodal, že rozvoj koľajovej dopravy je aj v súlade s európskymi smernicami, ktoré počítajú s tým, že individuálnu dopravu postupne nahradí koľajová.

Stanica Bratislava-Filiálka sa mala stavať už v minulosti v rámci projektu TEN-T, ktorého cieľom bolo integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž - Štrasburg - Stuttgart -Viedeň - Bratislava - Budapešť. V októbri 2012 však minister dopravy Ján Počiatek rozhodol o tom, že projekt výstavby podzemnej železničnej trate Bratislava Predmestie - Filiálka sa v súčasnom programovom období z eurofondov nebude realizovať.

Minister Počiatek o tom rozhodol na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti Integrovaného dopravného systému Bratislava, ktorú vypracovali nezávislí experti na požiadanie Európskej komisie a technických expertov Európskej únie.

 




Created by OXIDE, s.r.o.