Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Bez TEN-T 17 je ohrozený aj regionálny rozvoj
Zdroj: SITA, Strana: , Autor: mt;to, Dátum: 06.08.2013
BRATISLAVA 6. augusta (SITA) - Podľa predsedu SDKÚ-DS a predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša nastala situácia, ktorej sa obával. To, že projekt TEN-T 17 vypadol zo strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020 totiž môže znamenať pre Bratislavský kraj viacero komplikácii. Neznamená to iba, že Bratislava vypadne z medzinárodného prepojenia Paríž - Viedeň - Budapešť, ale ohrozuje to aj regionálny rozvoj a Filiálku samotnú.
Bratislava-Filiálka mala byť pritom podľa Freša hlavovou stanicou, na ktorú sa mali napájať trate z viacerých smerov, od Dunajskej Stredy, Malaciek, Trnavy, ale aj rakúskeho Kitsee. Ohrozené teda nie je len medzinárodné spojenie, ale aj koncepcia regionálneho rozvoja v Bratislavskom kraji. Podľa Freša sa kraj snažil o túto trať najmä preto, lebo koľajová doprava je jediná možnosť bezkolízneho spôsobu dopravy v Bratislave.
"Chceli sme existujúce koľaje využiť, prípadne rozšíriť práve s napojením na Filiálku," povedal Frešo a doplnil, že ak spojenie z Paríža do Budapešti nepôjde cez Bratislavu, nemôžme sa ani uchádzať o európske peniaze.
Význam stanice Bratislava-Filiálka je najmä v dobrej dopravnej polohe a podľa Freša treba mať vlakovú stanicu bližšie k centru. Práve poloha pri Trnavskom Mýte je veľmi výhodná, keďže sa tu zbieha doprava z viacerých mestských častí. Na záver Frešo dodal, že rozvoj koľajovej dopravy je aj v súlade s európskymi smernicami, ktoré počítajú s tým, že individuálnu dopravu postupne nahradí koľajová.
Stanica Bratislava-Filiálka sa mala stavať už v minulosti v rámci projektu TEN-T, ktorého cieľom bolo integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž - Štrasburg - Stuttgart -Viedeň - Bratislava - Budapešť. V októbri 2012 však minister dopravy Ján Počiatek rozhodol o tom, že projekt výstavby podzemnej železničnej trate Bratislava Predmestie - Filiálka sa v súčasnom programovom období z eurofondov nebude realizovať.
Minister Počiatek o tom rozhodol na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti Integrovaného dopravného systému Bratislava, ktorú vypracovali nezávislí experti na požiadanie Európskej komisie a technických expertov Európskej únie.