Malacky.sk: Úvodná stránka

Dnes je 10.12.2022. Čas načítania stránky: 10:41:33. Meniny má Radúz.



   





Upozornenie na chybu Tlačiť

Predvolebná kampaň sa blíži - mestské médiá informujú aj bezplatne (Zverejnené: 19.10.2009)

Predvolebná kampaň sa blíži - mestské médiá informujú aj bezplatne

S blížiacim sa termínom volieb do orgánov vyšších územných celkov 14. novembra sa očakáva nárast záujmu kandidujúcich subjektov o výhodnú prezentáciu v mestských médiách. S rezerváciou mediálneho priestoru netreba otáľať, pretože napr. Malacký hlas vychádza pre krízu dočasne ako mesačník a uzávierka predvolebného čísla bude už čoskoro.

Pravidlá predvolebnej kampane sú nastavené ústretovo a so snahou o korektné podmienky pre každý kandidujúci subjekt. Poslanci MsZ v roku 2005 schválili Všeobecne záväzné nariadenie o poskytovaní priestoru politickým stranám v predvolebnej kampani zo strany mesta s cieľom znížiť možnosti zneužívania médií v predvolebných kampaniach. Tento krok mestskej samosprávy ocenila v roku 2005 štvrtým miestom i porota Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INECO). Pretože uvedeným VZN sa budú médiá mesta riadiť i pred nastávajúcimi voľbami do orgánov BSK, pripomíname niektoré z jeho zásad. 

Prezentácia v mestskom rozhlase
Bezplatne môže byť vyhlásený vlastný audiozáznam kandidujúceho alebo pracovník MsÚ môže interpretovať slová kandidujúceho v trvaní 1x do 3 min. alebo 3x do 1 min. za týždeň v pracovných dňoch počas celej predvolebnej kampane. Tá sa začne 17 dní pred voľbami, teda 28. 10., a skončí sa 48 h pred voľbami, teda 12. 11. o 7.00 h ráno. Ak vstup presiahne uvedený rámec služby za využitie rozhlasu na prezentáciu, bude spoplatnený sumou 1,65 €/49,71 Sk za každú aj začatú minútu počas pracovných dní, 3,31 €/99,72 Sk v sobotu za každú aj začatú minútu. Počet vstupov je obmedzený na dva. Nedeľa je z prezentácie vylúčená. 

V eM TV možno využiť videotext aj teletext
Obe formy vysielania sa môžu navzájom dopĺňať. Videotext môže prinášať stručné informácie s odkazom na predvolebný magazín v eMtexte. Videotext eM TV bezplatne odvysiela zoznamy kandidátov na župana BSK a zoznamy kandidátov za malacký volebný obvod. Každá kandidujúca strana (alebo koalícia) má právo na vyčlenenie proporcionálne rozdeleného priestoru v magazíne pre volebnú kampaň v eMtexte.

Pre uverejnenie oznamov či predstavenie priorít kandidujúcich subjektov je záväzný cenník eM TV. Ceny za uverejnenie oznamov nad rámec bezplatných je 3,31 €/99,72 Sk/deň na celú obrazovku, 5. až 7. deň zľava 16,59 €/499,79 Sk. Uverejnenie loga, volebného sloganu alebo inej upútavky vo videotexte s odkazom na ďalší text v eMtexte stojí 1,65 €/49,71 Sk/deň.

Predstavenie priorít politických subjektov a kandidujúcich jednotlivcov v eMtexte zaplatíte sumou 3,31 €/99,72 Sk /deň za hlavnú stranu a 1,65 €/49,71 Sk/3 dni za každú podstranu. Oznamy, pozvánky na predvolebné stretnutia stoja 4,97 €/149,73 Sk/deň; celostranová upútavka na indexovej strane č. 100 s odkazom na ďalší text v eMtexte 6,63 €/199,74 Sk/deň; upútavka v linke na indexovej strane č. 100 s odkazom na ďalší text 1,65 €/49,71 Sk/deň.

Malacký hlas v čase kampane
Mesačník Malacký hlas bezplatne uverejní zoznamu kandidátov na predsedu BSK a kandidátov na poslancov za obvod Malacky bez fotografií. Uverejnenie loga kandidujúceho subjektu, fotografie kandidátov či volebného programu je spoplatnené. Uverejnenie loga kandidujúceho subjektu a fotografie kandidátov v Malackom hlase stojí 1,65 €/49,71 Sk/ks. Politický program bude spoplatnený sadzbou  0,66 €/19,88 Sk/cm2. Keby mal kandidát záujem zverejniť svoj výstup na prvých troch redakčných stranách, zaplatí dvojnásobok.

Pre informácie o medializácii predvolebnej kampane v mestských médiách sa treba obrátiť na redakciu Malackého hlasu (tel.: 034/79 66 173), mestskej televízie eM TV (034/79 66 174) alebo na mestský rozhlas (034/79 66 119)

-tabu-


Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!


Komentáre


Pridal:
Pridané: 19.10.2009 23:53:11
V mestských médiách by som ju zrušil úplne! Osobne som sa snažil aspoň o diskusiu k tejto téme pri prerokúvaní správy o mestských médiách. Žiaľ, diskutoval som tak akurát ja sám s bývalou vedúcou oddelenia riadenia informácií. Kandidáti môžu podľa mňa využiť vlastné materiály. Prečo plniť obsah ešte aj pre nich výhodnej mestskej tlačoviny. Pri aktuálnej periodicite a možnom rozsahu politickej reklamy v tomto čísle sa, s prepáčením, nechcem brodiť vo volebných sľuboch kadejakých samozvancov na úkor dôležitých článkov z nášho mesta. Ale budiš, úprava zostala nemenná. Myslím si, že príjem z reklamy zatieni kvalitný (a v tomto čase aj cenný) novinársky obsah. Neviem, či má význam sa vyjadrovať aj k samotným voľbám, ale osobne som zostal zaskočený zverejneným zoznamom kandidujúcich "osobností" na post poslanca, o to viac na post predsedu VÚC. Demokrati kandidujú za socialistov, doterajší nezávislí (vplyvom zrejme vnútorného presvedčenia) nasadili stránicke tričká, poslanci, ktorých doterajší prínos a prezentácia počas 4 rokov je otázna, sa budú znova prihovárať novým volebným programom a úsmevmi.. strašné. Na zozname staré známe - aj dobré? - tváre. Ako inak. Do toho návšteva pána Bajana v meste (hoc by som ho osobne uvítal viackrát počas funkčného obdobia, trebárs pri otváraní obchvatu mesta, prestrihnutí pásky novej protihlukovej bariéry alebo otvorení ďalšej strednej školy) a príhovor pána Ondrejku na znak úcty k starším ľuďom pár týždňov pred voľbami. V poriadku, načasovanie, Juraj, žiaľ takto vyšlo. Avšak potešila ma kandidatúra jedného človeka, u ktorého som si istý jeho zeleným programom. Ale o tom možno viac počas kampane. Aby som sa neznechutil úplne, idem radšej spať.



Created by OXIDE, s.r.o.