Malacky.sk: Úvodná stránka

Dnes je 10.12.2022. Čas načítania stránky: 19:14:04. Meniny má Radúz.



   





Volkswagen je späť. Prijme ľudí (05.06.2009)

Hospodárske Noviny | 3.6.2009 | 13; PODNIKY A TRHY | Marta Hilkovičová, Norbert Vrabec 

Nové modely rodinných áut zabezpečia v bratislavskom závode prácu stovke nezamestnaných.

Bratislava, Malacky – O pár týždňov bratislavský závod Volkswagen Slovakia zamestná prvú asi stovku ľudí, ktorí sa budú podieľať na výrobe nových modelov áut Volkswagen Up!, Space Up! a Seat.

Začnú pracovať na nových technológiách. V rámci uvedenia nových modelov na trh vznikne v Bratislave aj nová karosáreň i lakovňa.

Do dvoch rokov by tak malo popritom vzniknúť až 1 500 nových pracovných miest a počet vyrábaných áut narastie na štyristotisíc. Small Family cars k nám už priťahujú aj prvých subdodávateľov zo zahraničia.Nové modely však nemajú vytlačiť obrie SUV-čka z devínskeho závodu. „Výroba pôvodných modelov ostáva aj naďalej vo VW Slovakia,“ skonštatoval hovorca závodu Vladimír Machalík.

Fico: najlepšia správa v kríze

Premiér Robert Fico spolu s predsedom Predstavenstva Volkswagenu Slovakia Andreasom Tostmannom včera predstavili nové modely malých rodinných áut, čím definitívne „spečatili“, že produkcia mestských vozidiel bude súčasťou fabriky v Devínskej Novej Vsi. „V rámci celokoncernovej súťaže práve Slovensko získalo výrobu nových áut,“ povedal Tostmann a dodal, že sme v tomto smere jedinou krajinou, ktorá bude v jednom závode súčasne produkovať päť modelov áut.Troj- a päťdverové vozidlá sa budú vyrábať pod značkami VW, Škoda a Seat a prvé z nich závod opustia v roku 2011, plná výrobná kapacita je však plánovaná na rok neskôr.

Investícia tristoosem miliónov eur, na ktorú štát udelil daňové úľavy 14 miliónov eur, zabezpečí, aby popri modeloch Audi Q7, Porsche Cayenne a Touareg z nášho závodu štartovali aj Seaty a Upy. „Slovensko je závislé od automobilového priemyslu, s ním stúpa aj padá, rastie aj klesá. Som preto rád, že sa výroba umiestnila na Slovensku,“ vyjadril sa včera Fico. Podľa neho k tomu dopomohlo okrem dotácie aj zavedenie šrotovného a kvalifikovaná pracovná sila. Analytička Poštovej banky Eva Sárazová však pre HN tvrdí, že by nebolo na škodu, keby bola naša ekonomika diverzifikovanejšia. „V tom prípade by sme boli v časoch slabšieho dopytu menej závislí od zahraničného dopytu,“ hodnotí Sárazová.

Náš HDP sa zlepší

Rozšírenie automobilovej výroby má pomôcť aj nášmu hrubému domácemu produktu. „Rozšírenie výroby vo VW by sa malo odraziť na lepších číslach priemyselnej výroby, tržieb a vývozu do zahraničia. Výraznejší dosah na našu ekonomiku očakávame až s rokom 2011,“ spresňuje Sárazová. Jej slová dopĺňa aj analytik UniCredit Bank Dávid Dereník, ktorý dopĺňa, že táto investícia by vývoj hrubého domáceho produktu mala ovplyvniť len mierne, „a to najmä v zásobách a podporou subdodávateľského sektora, ako sú montážne linky či stroje“.

Nová výroba k nám môže preto prilákať nových investorov, keďže sa ukazuje, že Slovensko je stále atraktívnou krajinou tak v oblasti výroby, ako aj v oblasti služieb. „V prípade služieb u nás vidíme stále výrazné nedostatky,“ spresnila Sárazová.

POKRAČOVANIE NA STRANE 14

Nemecká skupina Benteler Automobiltechnik na Slovensku pripravuje novú prevádzku, ktorá sa bude špecializovať na dodávky pre bratislavskú fabriku. Investícia za približne 600-tisíc eur je situovaná v priemyselnom parku PTZP Eurovalley – Malacky a jej dokončenie je plánované na budúci rok, stavebné práce by sa mali začať už v jeseni.

Firma sa bude zaoberať zváraním plechových výliskov, ktoré automobilky používajú ako výstuhy karosérií a objem výroby by mal mať kapacitu 1,3 milióna zvarených výstuh. Naša redakcia sa včera pokúšala získať bližšie podrobnosti o tomto zámere v českej spoločnosti Benteler Automotive, ktorá projekt koordinuje. Podľa prokuristu Ondřeja Kouta však nie sú v tejto fáze oprávnení poskytovať o pripravovanej investícii akékoľvek informácie. Podľa zdroja HN však väčšina produkcie z Malaciek bude určená práve pre Upy!

 




Created by OXIDE, s.r.o.