Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Vo štvrtok 13. 11. sa konalo verejné prerokovanie urbanisticko-krajinárskej štúdie riešenia verejných priestorov obytného súboru Malacky - Juh. Autorkou štúdie je architektka Daniela Gažová, ktorá projekt prezentovala spolu s vedúcou oddelenia dopravy a stavebného poriadku Gabrielou Rehákovou a Viliamom Končekom. Štúdia má slúžiť na vytvorenie vízie, ako by mohlo sídlisko Juh po čase vyzerať a k čomu má smerovať.
Pretože sídlisko Juh má asi 3000 obyvateľov, na prezentáciu projektu v prvej fáze mesto prizvalo len 26 domových dôverníkov, z ktorých väčšina sa na stretnutí zúčastnila. Z poslancov za príslušný obvod sa zúčastnil Ladislav Čas. Štúdia vychádza z predpokladu, že Juh nebude zahusťovaný výstavbou bytových domov. Prihliada na dopravu, parkovanie, umiestnenie ihrísk pre mladšie i staršie deti, odpadových kontajnerov, oddychové plochy a výbehy pre psov.
Architektka Daniela Gažová upozornila na súčasné chaotické rozmiestnenie predajní, problémy s parkovaním, ktoré nevyriešilo ani pridanie 120 miest, a na absenciu obchodnej vybavenosti sídliska. V budúcnosti tu majú vyrásť dve nové obchodno-obslužné centrá v koncových bodoch línie pešej zóny v stredovej časti sídliska. Podľa návrhu pribudnú dve autobusové zastávky a niekoľko stánkov na prenájom. Štúdia predpokladá aj vytvorenie dopravného okruhu okolo sídliska, ktorý vznikne vďaka zobojsmerneniu Tillnerovej ulice (rovnobežná so Stupavskou). Zeleň sa dočká revitalizácie a kontajnery budú oplotené.
Architektka načrtla aj možnosť vzniku oddychovej, resp. športovo-rekreačnej zóny pri potoku Malina. V okolí zdravotného strediska sa vytvorí park na voľný pohyb psov. Detské ihriská vzniknú pri nákupnom centre, ďalej v ústrednom priestore sídliska a pri ubytovni. „Veľký potenciál vidím vo využití prízemných bytov bez balkónov, ktoré sa môžu prepojiť terasami,“ prezradila svoju víziu D. Gažová.
V diskusii sa najviac skloňovalo problémové parkovanie, ktoré sa v budúcnosti bude zrejme riešiť garážami. Občania sa sťažovali na nemožnosť prejazdu k vchodom pre autá záchrannej služby, na niektoré zásahy do zelene a nepozdával sa im ani plánovaný výbeh psov pri zdravotnom stredisku.
Mesto do 15. decembra očakáva vecné a konštruktívne pripomienky občanov na internetovom portáli mesta www.malacky.sk, kde je štúdia sprístupnená.
Návrhy občanov budú vyhodnotené a po zvážení aj zapracované do štúdie, ktorá je v štádiu vízie, teda nie je nemenná. Isté je, že všetky zásahy, ktoré sa zrealizujú už v budúcom roku, budú v súlade so štúdiou, a teda aj s víziou, ktorá sa bude napĺňať postupne.
Text: Simona Šípová, Tatiana Búbelová; Foto: -sisa-
Aktualizované 14. 11. 2008 o 14.05 h
Štúdia:
- textová časť (.doc - 128 kB)
- vizualizácia (.jpg - 10 MB)
- perspektívy (.jpg - 13,3 MB)
Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!
Komentáre
Napriek mojim pripomienka, ktoré, dúfam, že aj s pripomienkami ostatných obyvateľov, budú zohľadnené pri konečnej zmene sídliska, pozitívne vítam zmenu sídliska a držím všetkým palce, aby sa táto zmena všetkým vydarila a to čo najskúr. Toto sídlisko potrebuje veru zmenu ako soľ.
http://leteckaposta.cz/209071019
rád by som sa aj ja týmto malým príspevkom zapojil do tejto diskusie. Hneď na úvod by som ocenil snahu mesta o pozdvihnutiu úrovne na sídlisku Juh, ktoré to určite potrebuje. K tejto téme už odznelo množstvo príspevkov, takže sa nechcem zbytočne opakovať, len poznamenávam, že sa prikláňam k názorom, že počet parkovacích miest v projekte nie je dostačujúci a mal by sa to rozumne prehodnotiť vo vzťahu k oddychovým zónam a zeleni.
Keďže je finančné krytie projektu a termín realizácie zatiaľ nejasné, rád by som apeloval na obyvateľov Juhu, obzvlášť vodičov, aby boli voči sebe viac ohľaduplný (aj dnes ráno niekto blokoval prejazd väčších vozidiel na F. Malovaného) a uľahčili tak bývanie na sídlisku. K problémom súčasného parkovania by okrem toho pomohlo aj to, ak by sa na parkoviskách jasne vyznačili parkovacie miesta, lebo pri neorganizovanom parkovaní vzniká zbytočne množstvo „mŕtvych zón“, kde by zaparkoval maximálne tak velorex.
po dôkladnom preštudovaní štúdii sídliska Juh, rada by som k nej vyjadrila svoje pripomienky, kedže na danom sídlisku bývam. V prvom rade by som súhlasila s pánom Vinickým, že v štúdii chýbajú základné informácie zo štatistiky (koľko obyvateľov má sídlisko, aký je ich vekový priemer, možno aj údaj či tam prevažujú rodiny s vyšším vekovým priemerom alebo mladé rodiny). Ďalej by som rada reagovala na pripomienku z IP adresy 195.91.56.77, kde anonym píše, že veľké parkoviska ostávajú prázdne a ľudia parkujú na chodníkoch ....S časťou vety, že ľudia parkujú na chodníkoch a miestach, ktoré na parkovanie nie sú vyhradené, ale nie je tam ani zákaz parkovania súhlasím, ale nesúhlasím, že vľké parkoviská ostávajú prázdne. V domácnosti taktiež používame auto denno denne ním cestujeme za prácou do Bratislavy a moje skúsenosti s parkovaním sú nasledovné: Ak sa vrátim domov v rozmedzí 17.00 a 18.00 hodiny mám šancu zaparkovat na parkovisku oproti Skuteckého ulici, na ktorej bývam, nájde sa tam jedno, dve miesta. Ak sa vraciam domov neskôr, teda po 18.00 mám problém zaparkovať aj na tých veľkých parkoviskách, na ktorých nie raz som už parkovala, sú plné, nájde sa pár miest , ale tie narátam na jednej ruke.Takže neviem či dotyčná osoba auto na Juhu používa a av akom čase, ale myslím, že písať o voľných parkoviskách sa nedá. Boli v diskusii aj návrhy aby sa zistilo koľko aút sa na sídlisku nachádza, myslím, že jedine ako to zistiť je anketa a opýtať sa domácich a nie zo záznamoov polície, pretože na sídlisku parkujú aj auta s inou ŠPZ ako je MA a žijú na tom sídlisku. Toľko ku komentárom niektorých spoluobčanov. Vrátim sa teraz k štúdii. Rada by som vedela, či dotyčný, ktorí štúdiu predložili aj osobne sídlisko navštívili? U nás v práci ak robíme nejakú štúdiu o niečom v prvom rade sa ide preskúmař terén, aby človek vedel aké su podmienky hodnotenej oblasti, pretože v štúdii sú nedostatky, a to následovné: bývam na Skuteckého ulici, ako už bolo spomenuté aj v iných príspevkom je to jeden z najv)čších panelákoch na sídlisku a má málo parkovacích miest,ako som spomínala, je to problém celého sídliska, ale predsa, je tam pár miest, nepotrebujem parkovař pred domom, ani teraz tam neparkujem, ale tiež by som nerada parkovala na jednej alebo druhej strane sídliska. Možno park pred touto ulicou by sa mohol zúžiť a vytvoriť viac miest na parkovanie. Mať veľa zelene je dnes moderné, je doba revitalizácie a zelene (to sa mi páči a zeleň máme radi v našej rodine), no táto štúdia s ami zdá viac teoretická ako praktická. Zeleň verzus parkovacie miesta, myslím, že by sa malo prihliadať na praktickosť danej štúdie. Ďalej mám pripomienku k detským ihriskám: tieto by mali byť ohradené s označením zákazu vstupu psov, proti ktorým nemám výhrady, ale aspoň po terajšej skúsenosti so psíčkarmi, ktorí venčia psov, ešte som ani jedného nevidela aby po sovjom miláčikovi zbieral extrementy a nemajú problém to urobiť aj pred vchodom, preto som dospela k názoru, že detské ihriská by mali bzť ohradené aby sa v nich udržala čistota a hygiena. A ešte jedna vec, na obrázkoch som to nepostrehla, kde sa nachádza smetný kôš pre obzvateľov Skuteckého ulici??? Je zaujímave, že na obrázku takmer všetky krátke bytovky majú viac miest na parkovanie a každá má zakreslený smetný kôš. Tie väčšie to zakreslené nemajú, nemalo by to byť opačne????? Toto sú moje hlavné pripomienky k tejto štúdií. Myšlienka opravy sídliska Juh je pekná, no bola by som rada, ak by došlo k jej realizácií, aby sa to urobilo tak, aby hlavne ľudia žijúci na tomto sídlisku boli spokojní a urobilo sa to raz a poriadne. Dúfam, že pripomienky z tohto fôra majú svoju váhu pri rozhodovaní, a že naozaj ide hlavne o spokojnosť ľudí dotknutého sídliska.
som jeden z tých zástupcov vlastníkov bytov, ktorí sa 13.11.2008 v zasadačke MsÚ Malacky zúčastnili na prezentácii štúdie verejných priestorov obytného súboru Malacky - Juh. Projekt vnímam pozitívne, pretože si myslím, že je to šanca na diskusiu "o nás a s nami". Bývam na sídlisku od roku 1985. Myslím si, že dosť dlho, aby som vyjadril niekoľko názorov na život na tomto sídlisku a s tým aj niekoľko pripomienok z predkladanej štúdii.
Doporučujem každému, kto má prístup na internet a chce sa zapojiť do vecnej a konštruktívnej diskusie a aby získal reálnejšiu predstavu o tom čo v skutočnosti existuje a čo je navrhované, aby si otvoril www.mapy.linker.sk, zvolil kombinovanú mapu a uvidí reálny pohľad na sídlisko z vtáčej perspektívy. Je to záber starší, ale takmer zohľadňuje súčasný stav bez najnovšie vybudovaných parkovacích plôch.
Je to dôležité pre vnímanie súvislosti týkajúcich sa sídliska samotného a blízkeho okolia, ktoré je ohraničené ulicami Štúrovou, Stupavskou a potokom Malina a širším okolím, t.j. predovšetkým toho čo existuje medzi Stupavskou ulicou a diaľnicou.
Pozorne a opakovane som si prečítal Sprievodnú správu a mám k nej niekoľko pripomienok.
V správe chýba pár údajov zo štatistiky a to predovšetkým, koľko obyvateľov má sídlisko, aký je ich vekový priemer, možno aj údaj či tam prevažujú rodiny s vyšším vekovým priemerom alebo mladé rodiny. Je to totiž veľmi dôležitý faktor pre vnímanie ich názorov ako vlastníkov bytov a vzťahu k ich vlastníctvu.
Je pravdou, že väčšina pozemkov územia je vo vlastníctve mesta, ale chýbajú konkrétne údaje aká je celková plocha sídliska, z toho koľko je zastavané obytnými domami, koľko pokrývajú parkoviska, koľko cesty a koľko zostáva na verejnú zeleň a detské ihriska. Myslím si, že Mesto Malacky musí najskôr vysporiadať existujúci právny stav s vecnými bremenami, ktoré existujú od čias, keď mesto začalo predávať byty do súkromného vlastníctva a dodnes existujú na listoch vlastníctva zapísané ťarchy.
V časti "Širšie vzťahy" chýba okrem hluku a prašnosti tá skutočnosť, že vyrezaním lesného porastu medzi Továrenskou ulicou a diaľnicou sa zvýšila sila a početnosť porivov vetra smerejúceho do sídliska, ktorý okrem zvýšenej prašnosti zo smeru od diaľnice, dokáže rozhýbať aj kontajner na smeti a ohrozuje aj majetok obyvateľov sídliska.
Negatívne hodnotený technický stav obytných domov a perspektívy jeho zlepšenia sú závisle od vzťahu vlastníkov bytom k spoločným priestorom. Niektoré obytné domy sú zaťažené dlžobami neplatičov, čo sa zdá byť takmer neprekonateľná prekážka pri obnove bytových domov. I preto bude potrebné najskôr doriešiť vlastnícke vzťahy.
V štúdii chýba zámysel ako bude ďalej riešený priestor materskej škôlky pred základnou školou.
K parkovaniu sa vyjadrilo už niekoľko obyvateľov sídliska. Môj odhad je, že sídlisko potrebuje reálne možno viacej ako 700 parkovacích miest. Spôsob parkovania treba riešiť alternatívne - parkovacími plochami podzemnými, na zemi, ale aj nadzemnými, neplatenými, ale aj platenými.
Myslím si, že parčík pre psov je určite potrebným priestorom pre majiteľov psov a ich miláčikov. Určite však nie pri zdravotnom stredisku, pri potravinách a pod oknami bytov. Je dosť priestorov za hranicami bližšieho okolia sídliska, kde by mohol byť parčík pre psov aj spolu so zabezpečením veterinárnej starostlivosti, resp. strediskom pre výcvik psov.
V úvode som povedal, že vítam túto iniciatívu Mesta Malacky a že je to konečne "o nás a s nami". Preto niekoľko návrhov :
Cez internet sa nedostanú všetci obyvatelia sídliska k slovu. Internet nieje jediný spôsob komunikácie. Čo keby Mesto Malacky urobilo prieskum verejnej mienky o tom kam smerovať budúcnosť sídliska pomocou anketárov a lebo anketových lístkov, ktoré by sa spätne vyzbierali a vyhodnotili.
Možno, že cesta ako dobrú myšlienku zmeny sídliska presadiť, vedie aj cez poslancov, ktorí zastupujú občanov sídliska. Nech prídu medzi nich, vypočujú si ich názory, diskutujú, odborne argumentujú a hľadajú kompromisi pri riešení novej tváre sídliska.
Pre občanom sídliska je možným spôsobom presadzovania spoločných názorov cesta cez občianke združenie založené obyvateľmi sídliska a ich sympatizantami, ktoré by bolo sprostredkovateľom medzi obyvateľmi sídliska a Mestom Malacky a súčasne by rozvíjalo aj vlastné aktivity smerujúce k zlepšeniu života na sídlisku.
Pre úspešné riešenie je potrebné si stanoviť priority a ich poradie. Čo je teda cieľom predloženého projektu ?
Zlepšiť životné prostredie na sídlisku, zvýšiť kredit sídliska nielen medzi obyvateľmi Malaciek, ale aj iných a pritiahnuť do jeho bytov nových obyvateľov, mladé rodiny s deťmi ?
Alebo je to zabezpečenie dostatok parkovacích miest pre naše auta, budovanie betónových plôch na úkor zelene a detských ihrísk ?
Alebo nás to nezaujíma, nech to vyriešia za nás naši poslanci alebo Mesto Malacky a my sa budeme len pozerať ? Aj to je riešenie. Aspoň budeme mať na koho nadávať, že to urobili zle.
Riešenie bude určite veľkým kompromisom medzi tým, čo by sme chceli, priestorovými možnosťami sídliska a finančnými prostriedkami Mesta Malacky. Preto diskutujme vecne a hľadajme spoločné riešenie, pretože na sídlisku nás býva možno aj tritisíc a sídlisko je náš život každodenný.
2008... 31 936 043 ... 138 336 529... 170 272 572
2009... 30 733 380 ... 201 194 396... 231 927 776
2010... 28 353 006 ... 285 997 924... 314 350 930
2011... 30 530 109 ... 307 119 220... 337 649 329
2012... 33 685 007 ... 315 262 538... 348 947 545
2013... 42 699 917 ... 237 132 803... 279 832 720
skusim tie cisla aspon takto naformatovat :)
rok ERDF Kohezny fond celkom:
2007 32 819 473 84 199 655 117 019 128
2008 31 936 043 138 336 529 170 272 572
2009 30 733 380 201 194 396 231 927 776
2010 28 353 006 285 997 924 314 350 930
2011 30 530 109 307 119 220 337 649 329
2012 33 685 007 315 262 538 348 947 545
2013 42 699 917 237 132 803 279 832 720
celkom
2007-2013
230 756 935 1 569 243 065 1 800 000 000
Su to sumy v EUR.
Tymto by sme nasu debatu mohli aj uzatvorit. V pripade Vasho zaujmu pokracovat vo vecnej rovine, zastavte sa na MsU, 1. poschodie. Prajem pekny den
Keď sa pozrieme do rozpočtu Malaciek 2007 tak zistíme, že sme dostali 261 508 000 Sk. Z toho bolo 192 544 000 SK na prístupovú komunikáciu do Eurovalley, pričom Malacky majú v Eurovalley len ubohé 1%! To koľko na to potom dali HB Reavis keď oni tam majú 97%? Prečo sa minulo toľko peňazí z eurofondov na projekt, v ktorom majú Malacky len 1% a popritom si ešte dovolím tvrdiť, že väčšina obyvateľov je proti Eurovalley. Tie peniaze sme sa radšej mohli pokusiť získať na projekty, ktoré sú pre väčšinové obyvatelstvo užitočnejšie ako biznis súkromnej developerskej firmy, plus k tomu pravdepodobný zisk zopár úslužných jednotlivcov…
2008 ... 11 936 592
2009 ... 12 175 323
2010 ... 12 418 829
2011 ... 12 667 207
2012 ... 12 920 550
2013 ... 13 178 960
Celkom 2007 – 2013 ... 87 000 000 EUR
Cize kazdy rok je rozdelenie prostriedkov priblizne rovnake. Treba pozerat na zdroje, z ktorych cerpat mozeme, nie na tie, kde podla uzemneho kriteria nespadame :) Za to predsa ani ja ani Vy nemozeme. Famou teda ja nazyvam to, ze prostriedky z fondov su uz pase a trvam na tom, cerpanie sa len rozbieha. Naviac, zdrojov je viac, nielen eurofondy, napr. Norsky ci Svajciarsky financny mechanizmus...
PS: Ak si pozriete inzeráty na kúpu bytu v Malackách, tak v každom druhom je dodatok - Nie na Juhu.
možno ste to skutočne nepostrehli, ale pravda je taká,že
sídlisko Juh bolo tento rok kosené 4x tak ako ostatné časti mesta.
Píšete"a ked argumentujete tym, ze stromy su ponicene vandalskym spravanim deti ... tak sa mozno oplati zamysliet nad tym, ze preco to tak asi tie decka robia .. nemaju totiz asi "do coho kopnut"
Mnoho ľudí nemalo ani to čo majú deti na sídlisku Juh a predsa neničia zeleň (netvrdím však, že zeleň ničia len deti na sídlisku Juh). Je to skôr vo výchove. V tom aké hodnoty ich naučia rodičia uznávať. Vandalmi sú vo väčšine prípadov tie deti , ktoré rodičia vyhodia von a celý deń sa nestarajú o to , čo ich deti robia.
pan ing. Klima, opatovne musim reagovat ... vasa reakcia na moju informaciu o "dobre" spravovanej zeleni na juhu sa mi zda neprimerana ...
byvate na juhu? ked som snad 1x lebo 2x za rok videla, ako nam pred panelakom alebo za panelakom kosia travnik, tak to bolo asi vela ... a o polievani asi ani nemusim hovorit, staci sa pozriet na ten kus zltej "zelene" pred cinziakom na skuteckeho ulici, alebo na malovaneho ulici, alebo na ktorejkolvek inej ulici a hned pridete na to, ze by tato trava potrebovala asi omnoho viac zavlahy, ako sa jej dostava ... a ked argumentujete tym, ze stromy su ponicene vandalskym spravanim deti ... tak sa mozno oplati zamysliet nad tym, ze preco to tak asi tie decka robia .. nemaju totiz asi "do coho kopnut" ... pacil sa mi prispevok tiez Juzana, ktory navrhuje vybudovat viacucelove sportoviska pre deti a mladez, aby mali decka kde vybit svoju nadbytocnu energiu ... potom snad tie stromy budu mat vacsiu zivotnost ...
a este by som naozaj upozornila na tie svetla v meste na zahorackej ... nehovorim teraz o tych "efektnych" svietidlach umiestnenych ako sucast chodnika ... myslim tym svietidla, ktore su ako lampy nad cestou a nad chodnikami .. kto navrhol a schvalil toto osvetlenie, asi vedel, co robi ... to osvetlenie na pohlad cez den vyzera efektne, ale v noci, ked idete ci uz po chodniku alebo autom, naozaj poriadne pod nohy alebo pred "kolesa" nic nevidite .... ani chodca na prechode pre chodcov nie je poriadne vidiet (detto obidve svetelne krizovatky) ... naozaj odporucam tvorcom akychkolvek projektov v ramci malaciek, aby sa isli pozriet do niektorej z dedin tu na morave a uvidite tam, ako ma byt spravne osvetleny prechod pre chodcov a tiez aj cesty - toto samozrejme nie je problem len malaciek ale aj inych obci na slovensku, ale my momentalne riesime nase malacky a ak sa tym da nieco ovplyvnit, tak na toto rada upozornim, jedna sa tu o bezpecnost vsetkych ...
s pozdravom obyvateľ Juh-u
Ale ako som uz povedal.. na realizaciu tohto navrhu sa da iba tesit.
- k príspevku IP: 217.196.94.12 | Pridané: 14.11.2008 08:50:26 : "Stupavská ulica sa pravdepodobne zmení v oboch smeroch na dvojprúdovku" - toto je asi nejaký zlý žart" - ulica Stupavská nie je predmetom riešenia štúdie, dnes je to dvojprúdovka (1 prúd pre každý smer), návrh rozšírenia sa týka rovnobežnej ulice so Stupavskou (Tilnerova), ktorá je navrhovaná taktiež 2-prúdová, s 1 prúdom pre každý smer
- nie celkom presná, alebo nedopovedaná je citácia slov autorky v úvodnom komentári: "Veľký potenciál vidím vo využití prízemných bytov bez balkónov, ktoré sa môžu prepojiť terasami". Hoci urbanistická štúdia nerieši takúto podrobnosť (je to vec architektonickej prestavby objektov), autorka štúdie len upozornila na možnosť prepojenie dolných bytov, napr. cez balkón, terasu, s využitím devastovaných schodíšť, na exteriér, do zelene, čo uviedla ako príklad častého modelu bývania v zahraničí. Avšak v štádiu urbanistickej štúdie ide o nepodstatnú vec.
- k príspevku IP: 195.127.188.198 | Pridané: 19.11.2008 14:32:17 : "Trochu primitivnych poctov - na vizualizacii je asi 370 parkovacich miest...." - takisto sa v správe vyjadrujeme k riešeniu parkovania vzhľadom na celkovú únosnosť územia a jeho využitie aj pre ostané funkcie spojené s bývaním. Konštatujeme potrebu hľadania iných plôch na parkovanie, či iných foriem ako je klasické parkovanie. (V štúdii je navrhnutých presne 427 parkovacích miest v rámci riešeného územia.)
Páči sa mi napríklad to,ako sa upravilo okolie OD stred. Aj "za pár korún" sa dajú robiť pekné rekonštrukcie (revitalizácie).
Nepáči sa mi napríklad to, koľko stála rekonštrukcia parku v centre a nikto za to nenesie zodpovednosť. Samozrejme všetci robia chyby, ale za chyby sa aj platí a nerobia sa za tým len hrubé čiary...
Je mi jasné, že rekonštrukcia toho parku sa pripravovala v časovej tiesni. Ale na prácu pod tlakom sme zvyknutí aj my čo robíme v súkromnom sektore, akurát my sme za tie chyby aj potrestaní. Napríklad tak, že nedostaneme prémie. Vedenie mesta by sa teda mohlo sebakriticky zriecť svojich pekných vianočných prémií v prospech ďalšieho skrášlovania a zvelaďovania mesta.
Záhorácka pravá strana, Križovatka,okolie OD Stred, detské ihriská, rozsiahle opravy komunikácií, nové parkovacie plochy a chodníky atď. to všetko a ďaleko viacej bolo a financuje sa z rozpočtu mesta. A aj keby bolo tých peňazí menej, stojí zato projektovo sa pripraviť na postupné skrášĺovanie a zveľaďovanie nášho mesta.
Väčšina vecí sa zrealizovala za peniaze z eurofondov a efektívnosť využitia získaných prostriedkov je prinajmenšom otázna a samozrejme za to nikto nenesie zodpovednosť...
Za peniaze od EÚ sa rekonštruovalo aj v okolitých dedinách nie len v Malackách. Napríklad v obci Závod s 2000 obyvatelmi dostali dotáciu okolo 15 miliónov. Takže je úplne logické, keď Malacky získali oveľa viac.
Keďže eurofondy pre bratislavský kraj sú už prakticky pasé a keď k tomu prirátame finančnú krízu, tak by som realizáciu ďalších projektov nevidel až tak ružovo a treba sa na to pozerať triezvo.
Samozrejme netreba byť ani zbytočne negativistický a pravda bude pravdepodobne, ako to už väčšinou býva, niekde uprostred. Čas ukáže...
Nedá mi, aby som aspoň čiastočne nereagoval na niektoré príspevky, hlavne na príspevky zarytých negativistov. Vy ste skutočne slepí alebo si myslíte, že iní sú slepí?
IP: 217.119.117.90 tvrdí:"Takto dopadnú všetky Malacké vizualizácie. V poslednom období sa s nimi roztrhlo vrece, ale ani jedna nebude zrealizovaná. Ale Malačania aspoň majú o čom debatovať a tváriť sa pri tom, že to môžu dokonca aj ovplyvniť".
Veď to nie je pravda. V poslednom období bola ukončená ďalšia etapa rekonštrukcie Zámockého parku,zrealizovaná bola pravá časť Záhoráckej, po nej obe strany Záhoráckej od Pribinovej ku Farskému kostolu, potom ľavá častť Záhoráckej,križovatka sa zmenila z kusu asfaltu na zelenú plochu,tejto jesene boli revitalizované plochy od križovatky Lidl po MsÚ, v priebehu posledných rokov bolo vysadené obrovské množstvo stromov, obnovujú sa detské ihriská a dokonca, čo tu dlho absentovalo aj za spoluúčasti s aktívnymi spoluobčanmi (Jesenského, kocka na Juhu).
IP: 217.119.117.92 opakovane tvrdí:"len staci pozriet z okna alebo z balkona na tu travu a na tie vyschnute stromy, ktore tu rok co rok mesto vysadza ale sa potom o to nikto nestara, nikto to nepolieva a preto vsetko vyschne a vykape, akurat to spati okolie ..." Vážená pani a to myslíte vážne? Konkretizujte to, lebo ja viem, že o zeleň sa staráme. Trávniky aj na Juhu sú kosené tak ako nikdy pred tým, stromy vysadené aj na sídlisku Juh žijú. ?no, našli sa aj tam vyschnuté stromy. Tie však vyhynuli v dôsledku vandalskéh správania nevychovaných detí (mali ošúpanu kôru po celom obvode).
A ešte k tým projektom. Ak chceme niečo riešiť, je dobré si povedať ako to chceme riešiť. A dobré je ak sa k tomu vyjadria aj občania pre ktorých sa to robí. Štúdia Juhu,Partizánskej... to neznamená že sa všetko musí a zrealizuje dnes alebo zajtra. Je to vodítko, smer ako postupovať ďalej , aby sme nebudovali chaoticky a aby sme budovali aj podĺa predstáv a pripomienok občanov.
že sa nič nezmenilo, nezrealizovalo rozpočet mesta pre rok 2009 s touto akciou vôbec nepočíta, ani s jej začatím, a kto vie, či bude za 2-3 roky viditeľné aspoň niečo... eurofondy sú už takmer pasé - v programovom období 2007-2013 je pre Bratislavský samosprávny kraj určené len 1% z celkového objemu fin.zdrojov vyčlenených pre celú SR
Samozrejme, že Stupavská ulica je dvojprúdová, ale paralelne s ňou - už v areáli sídliska, je Tillnerova, ktorá je prejazdná iba v jednom smere. Túto ulicu štúdia navrhuje sprejazdniť v oboch smeroch, čo umožní okružný prejazd okolo sídliska."
neda mi to a musim opat reagovat na anonymy, ktore tu neomielaju nic ine, iba to, ze ci si kazdy strazi svoje auto priamo z okna ... ten, kto taketo veci pise, asi nema male deti, alebo starych rodicov, o ktorych sa stara a asi mu je jedno, ze zaparkuje svojho tatosa na druhej strane sidliska, prosim, ked to takemu obcanovi vyhovuje, nech sa paci, ale preco by mali rodiny s malymi detmi prenasat deti aj nakupy cez cele sidlisko? pripada vam to normalne? asi pisatel toho prispevku nevlastni auto a je mu jedno, co sa okolo neho deje ...
a co sa tyka poskriabania auta pred oknom alebo niekde na poli pri sidlisku, mate pravdu, je to uplne jedno, kde mi kto zdemoluje auto ... ale zamysleli ste sa nad tym, ze ked sa niekde za sidliskom urobi niekolko parkovacich miest, kam budu ludia svoje auta odstavovat, ze sa toto miesto velmi lahko moze stat rajom pre vselijake zivly? ved ste si mohli vsimnut, kolko takych zivlov sa tu bezcielne po sidlisku pohybuje, nik ich nekontroluje a keby aj niekomu nicili majetok, tak nikto nezasiahne ... ved naco aj ... ze, ked sa nejedna o jeho majetok, na ktory tazko pracoval ...
a ak niekto argumentuje tym, ze podaktorym obcanom su tu prednejsie parkovacie miesta ako zelen, to sa mylite ... len staci pozriet z okna alebo z balkona na tu travu a na tie vyschnute stromy, ktore tu rok co rok mesto vysadza ale sa potom o to nikto nestara, nikto to nepolieva a preto vsetko vyschne a vykape, akurat to spati okolie ... som za to, aby sa v rozumnej miere vybudovali zelene priestranstva pri detskych ihriskach, ktore mesto sem tam udrziava a tym padom by mohli byt udrziavane aj tieto zelene miesta ... ide o to, aby sa naozaj urobil nejaky rozumny kompromis ... ja nemam problem prejst si rano k autu, ale nemyslim si, ze je normalne, ked byvam na skuteckeho, kde je jeden z najvacsich panelakov (5 vchodov po 8 poschodi a na kazdom poschodi su 3 byty a kde v podaktorych rodinach vlastnia aj viac ako jedno auto - je tam 120 domacnosti), aby som parkovala niekde na zaciatku sidliska pri suzuki alebo na druhom konci na sturovej ulici, pripada vam toto normalne? ved tym, ze ja zaparkujem svoje auto na ich parkovacich miestach, tak zase obyvatelia zo spomenutych cinziakov budu mat tiez problem zaparkovat ... vsetko je len o tom, ze toto sidlisko bolo projektovane v dobe davno minulej, ktora nebola tak motorizovana, ako ta dnesna, a ked sa realne pozriete na situaciu, tak zo dna na den sa pocet aut na sidliskach zvysuje (nie len na nasom) ...
dnes je moznost cerpat financie z eurofondov, preco sa kompetentni nezamyslia aj nad takouto moznostou? mozno by nebol potom problem zrealizovat stavbu nejakeho parkovacieho domu, treba len, aby si kompetentni sledovali aktualne vyzvy ... ked sa mozu financie z fondov vyuzivat na ine ucely (v minulosti uz malacky podobne skusenosti mali: http://www.malacky.sk/index.php?page=mesto&menuid=556), tak preco by to neslo aj teraz ...
Trochu primitivnych poctov - na vizualizacii je asi 370 parkovacich miest - hrubym odhadom je na Juhu cca 30 vchodov co ak ratam 30 vchodov x 8 poschodi x min 2 byty na kazdom poschodi mi vyjde 480 domacnosti (a to som si isty ze ich tam je viac).
Ratam v priemere jedno auto na domacnost tj 110 aut bude mat kazdy den problem kde zaparkovat ;)
a to je samozrejme len hruby odhad - ja to vidim tak ze realne tam bude tak -200 parkovacich miest.
Navrhujem postavit tam TESCO (na nejake prilahle pole) aj s obrovskou parkovacou plochou.. a je vyriesene aj nakupovanie aj parkovanie...:)
Auta su bezne vidiet na cestac h a parkoviska su poloprazdne, tak ako tomu bolo i dnes a to nebol pracovny den a vacsina sa zdrziavala doma..
Parkovacie domy- co spoluucast so sukromnym sektorom? priestory pre shop, sluzby... Znizovanim poctu m2 pre relaxZonu lukrativnu cast nespravite :)
pozrela som si projekt ... vyzera sice fascinujuco, ale ako mozete spred dvoch (Skuteckeho 2-10 a Malovaneho) zo styroch najvacsich panelakov (dalsie dva su na Sturovej) odstranit parkovacie miesta .... tieto parkoviska uz tak ci tak nenaplnaju svojou kapacitou potreby obcanov a vlastnikov bytov a vy ich v studii jednoducho zrusite a nahradite sice parkami krasnymi na pohlad, ale zaujimalo by ma, kto sa bude o ne starat? rok co rok, alebo v takom podobnom intervale vysadza mesto v okoli cinziakov stromy, ktore rok co rok vysychaju, pretoze sa nema o ne kto starat ... mozno mi budete oponovat, ze je to starostou obyvatelov panelakov, ale kedze pozemky, na ktorych mesto stromy vysadza, im nepatria, tak sa necudujte, ze sa o ne nestaraju, a pri dnesnom pracovnom vytazeni kazdeho slusneho obcana (nehovorim teraz o zivloch, ktore sa zgrupuju od rana do vecera v prilahlych pohostinstvach) snad aj kazdy pochopi, ze po unavnej praci a starostlivosti o rodinu naozaj starost o stromy v okoli cinziakov je niekde prioritou cislo 1 529 872 .... preto sa zamyslam nad tym, co chceli tvorcovia tejto studie dokazat ... je sice fajn, ze chceli zveladit okolie cinziakov, ale na ukor uzitkovych parkovacich miest pre obcanov, ktori si nebudu mat kde svoje auta zaparkovat (padla tu jedna pripomienka od ineho obcana, ze kazdy chce z okna vidiet svoje zaparkovane auto, a vy sa tym ludom cudujete? v dnesnej dobe? ked zaparkujete auto za rohom a hned ho mate doskriabane, znicene, vykradnute, ukradnute? v noci mestski policajti neprechadzaju sidliskom a nekontroluju poriadok a nestrazia majetok obcanov ... pre niekoho je auto velmi dolezite, dopravi obcana do prace, zabezpecuje mu obzivu, pripadne ak ma choreho clena domacnosti, potrebuje mat auto v pohotovosti, pre pripad, ze sa jeho dieta trebars v noci zacne dusit a musi ho urychlene dopravit do nemocnice a pod, aj take pripady existuju, a mozno by sa dotycny obyvatel dost cudoval, kolki ...) ... podaktori chodia do prace skoro rano ... o stvrtej, piatej, siestej hodine ... a vracaju sa z prace aj okolo siedmej, osmej, deviatej a neskorsej hodine vecer ... mienite postavit parkoviska v nejakej okrajovej stvrti? kto bude zodpovedny za kradeze, ktore sa tam potom rozmozu? alebo to mienite vyriesit nejakym parkovacim domom, kde parkovacie miesto bude stat tolko penazi, ze sa bud kazdy bude musiet zadlzit, alebo nejakymi garazami, ktore tiez stoja peniaz, ktory si nebudu moct ludia dovolit? myslel niekto pri takomto planovani na pracujucich ludi, ktory este musia zabezpecit chod domacnosti, budu potom takyto ludia chodit s nakupami cez cele sidlisko??? ... podla mojho nazoru, uvedena studia je esteticka, ale velmi neprakticka ... byva niektory z tvorcov na tomto sidlisku? je oboznameny s problemami obcanov? alebo tato studia je iba o tom, ze sa tvorcovia presli trochu po sidlisku, vsimli si par bodov, ktore zapracovali a tym pre nich takyto projekt je len dalsi prostriedok na zarobok? .... tiez ste sa tu dotkli aj problematiky psickarov a detskych ihrisk ... je pravda, na sidlisku su ihriska v dezolatnom stave (v sucasnosti bolo sice osadenych niekolko novych preliezok), mozu za to ludia a bezohladnost psickarov ... ja mam rada psy, ale mesto tu zanedbava dve hlavne ulohy ... na celom sidlisku chybaju smetne kose na odpadky - take tie klasicke pri chodnikoch a detskych ihriskach a tiez kose na exkrementy domacich milacikov ... a ked uz chcete riesit nove ihriska, aspon by som ich navrhovala ohradit nejakym primeranim plotom, ktory esteticky doplni ihrisko ... ja viem, tu sa moze niekto ohradit, ze si budeme oplocovat vlastne decka, ale na tychto ihriskach sa hraju nase deti, potulni psi pripadne aj psi, ktori patria obcanom sidliska sa bezne vyspinia v detskych piesoviskach a my tam potom vodime nase deti a tie sa v tom celom hraju ... kde su mestski policajti, ktori by mali kontrolovat poriadok na sidliskach? ktori by mali pokutovat psickarov, ktori si neupracu po svojich milacikoch? som tolerantna, kto chce mat psika alebo ine domace zvieratko, prosim, ale nech nezneprijemnuje svojim nezodpovednym konanim existenciu ostatnych obyvatelov na sidlisku ...
takze, v prvom rade by som tvorcom projektu navrhovala, aby prepracovali studiu podla ozajstnych potrieb obyvatelov sidliska - pocet parkovacich miest - da sa to velmi jednoducho zistit bud na policii, kolko je registrovanych aut na obyvatelov na sidlisku, pripadne prepocitanim aut vo vecernych hodinach, kedy je natlacene auto na aute pred kazdym panelakom .... dalej by som riesila problematiku obchodov a uzitkovych zariadeni pre obcanov, toto sidlisko naozaj potrebuje "normalne" nakupne centrum, kde najdete trebars aj masiara (za komunistov to islo, teraz musite pre maso chodit do mesta) ... taktiez miesta pre nase deti - kedze sa podla mojho nazoru v poslednej dobe trochu populacia na sidlisku omladila, pribudli nam deti, ktore sa nemaju kde hravat, tieto miesta by som navrhovala upravit tak, aby boli bezpecne pre deti - aby ich neohrozovali potulne psy, alebo aby nemohli utiect na cestu a pod. (prisluchajuce esteticke oplotenie - nemusi to byt ostnaty drot, skratka plotik do vysky aspon 1m, ktory esteticky doplni ihrisko, pri plote mozu byt umiestnene lavicky pre mamicky, ktore mozu spokojne dohliadat na hrajuce sa deti), taktiez netreba zabudat na starsie deti, ktore tiez potrebuju nejake ihriska na rozne aktivity - futbal, basketbal, volejbal a pod. ... problem smetnych kosov pre beznych obyvatelov (aby sa nam papiere nepovalovali po chodnikoch), problem oplotenia a kontajnerov, problem vhodne umiestnenej zelene a v takom mnozstve, aby bolo mesto schopne sa o nu starat, aby sme neboli rok co rok svedkami vysadby novych a novych stromov, pretoze tie stare vykapali alebo ich vietor dolamal alebo ich decka, ktore nemaju "do coho kopnut", nedolamali ... a co sa tyka osvetlenia, aj to potrebuje riadnu rekonstrukciu, len dufam, ze sa tvorcovia projektu zamysleli nad tym, ake osvetlenie by malo byt na sidlisku umiestnene ... len dufam, ze nam tam neosadia to, ktore lemuje zahoracku ulicu v smere od krizovatky k dolnemu kostolu ... toto osvetlenie sice je esteticke, ale neplni vobec ucel, na ktory ma sluzit, ked idete po chodniku, nevidite si vobec pod nohy, takze to osvetlenie skor osvetluje priestor nad lampou ako pod lampou, ked idete autom pri byvalej tretej zakladnej skole, pri tom osvetleni vecer nemate sancu si vsimnut chodca prechadzajuceho po prechode ... staci sa prejst do ciech a tam by mali tvorcovia nasich projektov cerpat inspiraciu pri navrhovani poulicneho osvetlenia, tam sa vam nemoze stat to, ze prehliadnete chodca prechadzajuceho cez cestu ...
nacrtla som tu niekolko bodov, ktorym by mala byt venovana aspon mala pozornost, verim, ze si to zodpovedni precitaju a prisposobia svoje navrhy naozaj potrebam obcanov na sidlisku, urcite im za to budu vdacni ... tento projekt urcite nema riesit situaciu iba dvoch ci troch rokov, ale mal by riesit rozvoj sidliska s vyhladom do buducnosti ...
obyvatelka dotknuteho sidliska
p.Vlado
ale bolo by to pekne....
Len dôrazne prosím všetkých zainteresovaných, aby si dali tú námahu, a išli spočítať, koľko áut parkuje večer o ôsmej hodine pri paneláku a pri ceste na Štúrovej 141-149, aby sa nestalo, že sa zasa vybuduje menej parkovacích miest ako je áut (vychádzam z návrhu oproti objektu č.10, podľa ktorého toto hrozí). Človeka, ktorý denno-denne chodí do práce autom, nepoteší, ak bude mať garáž na 10 minút chodenia z domu, hlavne keď sa večer vracia s nákupom (ak tú garáž náhodou bude môcť dovoliť si kúpiť). A hlavne, na svoje zaparkované auto potrebuje z okna bytu aj vidieť.
Samozrejme, že Stupavská ulica je dvojprúdová, ale paralelne s ňou - už v areáli sídliska, je Tillnerova, ktorá je prejazdná iba v jednom smere. Túto ulicu štúdia navrhuje sprejazdniť v oboch smeroch, čo umožní okružný prejazd okolo sídliska.
Len nechápem, načo sa neustále vyhadzujú peniaze na takéto nezmyselné megalomanské nezáväzné štúdie namiesto toho, aby sa krok za krom z iniciatívy kompetentných tohto mesta vylepšovalo životné prostredie?
2. STupavska ako dvojprúdovka? Toto snad nemyslite ani vazne!