Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
BRATISLAVA 2. decembra (SITA) - Železničná trať Zohor – Záhorská Ves a Zohor – Plavecký Mikuláš je v prevádzke už 100 rokov. Pri tejto príležitosti dnes Bratislavská župa v spolupráci so Železnicami SR a Občianskym združením Klub priateľov histórie železničnej dopravy vypravila historický parný rušeň 331.037 s dvoma historickými vozňami na trase Bratislava – Záhorská Ves. Okrem bratislavského župana Pavla Freša sa historickým vláčikom zviezli aj starostovia z niektorých bratislavských mestských častí a tiež starostovia a primátori zo Záhoria. Zámerom župy je podľa Pavla Freša zachovať túto železničku, aby najmenej ďalších sto rokov slúžila ľuďom. „Chceme tým podporiť aj tú alternatívnu verejnú dopravu v rámci Záhoria. Trať chceme zachovať a rátame s ňou v projekte integrovanej dopravy,“ povedal župan Frešo. Ako ďalej uviedol, cieľom župy je vytvoriť zo železničnej dopravy ako takej chrbtovú kosť integrovanej dopravy v celom regióne. Občania, ktorí cestujú na trase Zohor – Záhorská Ves sa však môžu tešiť aj z toho, že starú vlakovú súpravu nahradí v budúcom roku nová. Bratislavský kraj sa ako jediný spomedzi samosprávnych krajov na Slovensku podieľa na spolufinancovaní takéhoto druhu regionálnej dopravy. Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Arpád Érsek to ocenil a zároveň vyzval aj ďalšie kraje, aby sa v budúcnosti ujali takejto iniciatívy. Partnermi projektu 100. výročia sú Železnice Slovenskej republiky, Múzejno-dokumentačné centrum Bratislava, OZ Klub priateľov histórie železničnej doprav a webový portál VLAKY.NET.
Koncesiu na výstavbu a prevádzku trate Plavecký Mikuláš - Rohožník - Zohor - Záhorská Ves získali Emil Révész z Malaciek a Ľudovít Fabián z Budapešti. Na celej trati s desiatimi stanicami dlhej 49,9 km bolo treba vybudovať 97 mostov a priepustov. Stavebné náklady dosiahli čiastku 5 380 000 korún. Prevádzka na trati sa začala 15.11.1911. Trať vedie pomerne nenáročným terénom Záhorskej nížiny na úpätí Malých Karpát. Medzi stanicami Zohor a Lozorno mimoúrovňovo križuje na železobetónových mostoch cestu z Bratislavy do Malaciek a diaľnicu D2 z Bratislavy do Prahy. Úsek Zohor - Rohožník bol v polovici sedemdesiatych rokov modernizovaný kvôli výstavbe cementárne v Rohožníku, vďaka ktorej sa podstatne zvýšil objem nákladnej dopravy.
Agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová.