Malacky.sk: Úvodná stránka

Dnes je 10.12.2022. Čas načítania stránky: 10:30:07. Meniny má Radúz.



   





Upozornenie na chybu Tlačiť

Vyjadrite sa k návrhu na upokojenie dopravy – verejná diskusia! (Zverejnené: 05.01.2015)

Vyjadrite sa k návrhu na upokojenie dopravy – verejná diskusia!

Mesto Malacky, oddelenie územného rozvoja a životného prostredia MsÚ predkladá na verejnú diskusiu obyvateľom mesta návrh na upokojenie dopravy na uliciach Hviezdoslavova a Cesta mládeže. Svoj názor, pozmeňujúce návrhy či pripomienky môžete vyjadriť do 31. januára 2015 osobne na MsÚ u správcu komunikácií V. Končeka (prízemie, č. dv. 105), alebo e-mailom (viliam.koncek@malacky.sk; anna.severova@malacky.sk).

Podnet na upokojenie dopravy na spomenutých uliciach vznikol na základe petície obyvateľov týchto ulíc, doručenej na MsÚ Malacky 5. augusta tohto roku. Petitenti žiadali, aby časť Hviezdoslavovej ulice bola jednosmerná, aby sa úplne zastavila premávka v smere od Inkubátora po Cestu mládeže a vybudovali spomaľovače. Na Ceste mládeže žiadali obmedziť rýchlosť vozidiel v oboch smeroch na 30 km/h na časti ulice, vybudovanie aspoň dvoch spomaľovačov a obmedzenie premávky nákladných vozidiel a poľnohospodárskych strojov len na zásobovanie.

Petíciu prerokovalo mestské zastupiteľstvo 25. septembra a uložilo pracovníkom mesta vypracovať možné alternatívy riešení a prerokovať ich s petičným výborom. Na spoločných rokovaniach išlo o zosúladenie požiadaviek obyvateľov ulíc s reálnymi možnosťami riešenia vzhľadom na ustanovenia cestného zákona. Vzniklo niekoľko kompromisných alternatív,  ktoré boli prijateľné pre žiadateľov, a nemala voči nim výhrady ani dopravná komisia. Ich kombináciou po vzájomnej dohode mesto predkladá jeden záverečný návrh na riešenie požiadaviek obyvateľov dotknutých ulíc. Keďže navrhované zmeny sa netýkajú len ľudí, ktorí v danej lokalite žijú, ale všetkých obyvateľov mesta, predkladáme návrhy v grafickej podobe pred ich schválením na verejnú diskusiu.

Aktuálny návrh na upokojenie dopravy

Hviezdoslavova:
- zjednosmernenie ulice v smere od Mierového námestia po Cestu mládeže, pričom
upokojenie dopravy by bolo zabezpečené vyznačením pozdĺžnych parkovacích plôch na oboch stranách vozovky, čím nastane zmena priameho smeru jazdy. To zabezpečí zníženie rýchlosti jazdy vozidiel.
- úprava zvislého aj vodorovného značenia

Cesta mládeže:
- zníženie rýchlosti jazdy umiestnením stredových ostrovčekov – zmena priameho smeru jazdy vložením stredových ostrovčekov (celkovo sú navrhnuté 4 umiestnenia)
- obmedzenie jazdy vozidiel nad 7,5 tony v úseku od Veľkomoravskej po Záhorácku ulicu osadením nového dopravného značenia
- umiestnenie meračov rýchlosti, maximálna povolená rýchlosť na úseku je aktuálne 30 km/h
- návrh umiestnenia nových priechodov pre chodcov

T. Búbelová
 

Prílohy:


Petícia za upokojenie dopravy zo dňa 5. 8. 2014

Materiál na rokovanie MsZ dňa 25. 9. 2014

Grafické návrhy - na verejnú diskusiu


Cesta mládeže 1

Cesta mládeže 2

Cesta mládeže 3

Cesta mládeže 4

Hviezdoslavova 1

Hviezdoslavova 2

Hviezdoslavova 3

Hviezdoslavova 4

 


Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!


Komentáre


Pridal:
Pridané: 20.05.2016 16:33:19
Ja by som mala pripomienku k autobusom,robím v nemocnici na smeny a bývam na juhu, cez víkendy a sviatky sa neviem dostať do roboty,cez leto na bicykli a to sa bojím,lebo ma už aj auto zrazilo a v zime taxík a to nie je lacná záležitosť,aj cez týždeň musím prestupovať ale aspoň sa dostanem.Ocenila by som keby autobus jazdil ráno 5:30,večer 17:30 z juhu do nemocnice a späť z nemocnice na juh 6:30 a 18:30 a to aj cez víkendy a sviatky.Aspoň by som ušetrila za ten taxík.
Pridal: Peter Babiak
Pridané: 12.02.2015 10:59:17
Vážení spoluobčania, rád by som sa vyjadril k navrhovaným opatreniam aj k niektorým Vašim podnetom. V prvom rade by som rád poďakoval kompetentným za vôľu a snahu riešiť skutočne neúnosnú dopravnú situáciu na ul. Cesta mládeže a priľahlých komunikáciách. Akékoľvek riešenie je lepšie ako súčasný stav. Doprava sa v Malackách dlhodobo nerieši a Cesta mládeže nie je výnimkou. Je zarážajúce, že na celej ulici nie je, okrem jedného pri ZŠ, žiadny priechod pre chodcov, tzn. navrhované opatrenie „vybudovanie priechodov pre chodcov“ je nevyhnutné a prichádza veľmi neskoro berúc ohľad na smiešne náklady. Čo sa týka maximálnej povolenej rýchlosti, 30km/h je podľa mňa adekvátnych, nakoľko sa v lokalite pohybuje veľké množstvo chodcov, detí, rodín s kočíkmi, bežcov a cyklistov. Maximálnu povolenú rýchlosť dodržiava minimum vodičov, čo je horšie, nájdu sa aj takí, ktorí prekračujú rýchlosť niekoľkonásobne, k týmto sa radšej vyjadrovať nebudem lebo ma nič slušné nenapadá. Vzhľadom na uvedené podľa mňa nič iné ako vybudovanie spomaľovačov nepomôže! Bohužiaľ pre chýbajúcu výchovu a pár ... musia „trpieť“ všetci, pretože bezpečnosť mojej rodiny je aspoň pre mňa prvoradá! Časové a ekologické argumenty za zvýšenie max. rýchlosti v lokalite sú vzhľadom na vzdialenosti, o ktorých sa bavíme irelevantné. Štátna polícia nemá kapacity, aby v lokalite merala rýchlosť pravidelne, využitie automatického radaru a inštitútu objektívnej zodpovednosti by bolo v očiach kompetentných „nerentabilné“, nakoľko by sa všetci naučili jazdiť v lokalite podľa predpisov a nikoho by tam „nenamerali“ tzn. opäť skončíme u spomaľovačov. Stacionárne radary podľa môjho názoru pôsobia na väčšinu vodičov preventívne. Čo sa týka koncepčnosti navrhnutých riešení, je ťažké vymyslieť koncepčné riešenia na základe zlých rozhodnutí z minulosti. K vybudovaniu spojovacej komunikácie medzi Cestou mládeže a Stupavskou podotýkam, že takéto riešenie by spôsobilo presun premávky napr. z Veľkomoravskej na už aj tak viacej zaťaženú Cestu mládeže, čo by určite vyhovovalo obyvateľom okolitých ulíc, ale obyvateľom Cesty mládeže už asi menej... Väčšinu navrhnutých opatrení považujem za dobré, vybudovanie ostrovčekov za zbytočné a nákladné. Ťažké kamióny v podstate obytnej štvrti nemajú čo pohľadávať, sú hlavným faktorom pôsobiacim na tragický stav dotknutých komunikácií, zákaz vjazdu nákladných automobilov nad 7,5t by situáciu jednoznačne zlepšilo. Rozširovanie obytnej výstavby smerom na Vinohrádok predurčuje budúci charakter mestskej časti – podotýkam na základe schváleného územného plánu mesta, preto sa musia kompetentní vysporiadať s ťažkou kamiónovou dopravou, ktorá v takejto lokalite nemá miesto! Inak bude nespokojných ľudí pribúdať. Oprava, odvodnenie a adekvátne vyústenia križovatiek zohľadňujúce intenzitu premávky (kruhové objazdy) považujem za samozrejmé a predpokladám (dúfam), že súčasný stav je len otázkou finančných zdrojov, nie toho, že by nebola vôľa situáciu riešiť. Riešenia navrhované v predloženej petícii považujem za nerealistické a diskriminačné, predovšetkým zákaz vjazdu nerezidentom na Hviezdoslavovu ul., riešenie Cesty mládeže len po križovatku s Veľkomoravskou ul. za neúplné. Čo sa týka obmedzenia nákladnej dopravy a vybudovania spomaľovačov – súhlasím.
Pridal:
Pridané: 06.02.2015 15:02:37
Rad by som aj ja pripojil svoj nazor na dotknute lokality ohladne dopravy.
Myslim si, ze netreba mat vzdelanie z oblasti dopravy, aby sme mohli skonstatovat, ze doprava v Malackach je neunosna!!!!!!! Na tom sa snad vsetci zhodneme.
V predchadzajucich prispevkoch ste spominali spomalovace, ostrovceky, cestne radary, svetelne oznacenie krizovatiek a pod. Vsetko je aktualne na riesenie spackanej dopravnej filozofie v MESTE MALACKY, ale len "kozmeticke".
Vsetci vieme, ze tuto katastroficku situaciu sposobili neodborne a klientelisticke rozhodnutia stavebneho uradu. Kto to kedy videl, aby sa rozrastal tzv. priemyselny park na Ceste mladeze a popri tom sa vydavali stavebne rozhodnutia stavbu RD a na rozvoj byvania? Ved si len vsimnite, kolko firiem vzniklo v blizkosti obytnych zon. Prepanakrala, kto to kedy videl. A teraz riesime ostrovceky, spomalovace??? Neskoro!!!!!!! A dalsia skryta deformacia dopravy. Rozrastajuca sa vystavba v okolitych dedinach ( Jakubov, Gajary, Kostoliste a pod.) dopomohla k tomu, ze vsetci obyvatelia z tychto dedin, kazdy den jazdiaci do priemyselnych parkov za pracou, vyuzivaju tieto dotknute cesty obytnych zon v Malackach ako tranzit. My, co byvame na Velkomoravskej ulici, vieme presne kedy sa smeny zacinaju, kedy koncia, kedy sa striedaju a pod. Hrozne. Jedeno auto za druhym a myslite ze 30-kou? Ale nie, minimalne 50-tkou. A po tych miestnych vytlkoch vznika hluk, prach a nebezpecie prepadajucich sa ciest s pieskovym podlozim. Tu nepomoze nic, len jedna vec. Zastavit a nevydavat stavebne povolenia na narastujuce budovanie novych a novych obytnych domov, vyriesit vyjazd z Cesty mladeze skupenim pody za cintorinom a vyjazd urobit za Malackami smerom na Stupavu. Vybudovat kvalitny povrch ciest, ktory by vystriedal tankodromy na Velkomoravskej ulici a na Ceste mladeze. A aspon trocha vymalovane. Inak nic nepomoze. Karty su rozdane, vazeni. Ludi z obytnych a RD domov nevystahujete a firmy nezrusite, vychadzajme zo skutkoveho stavu.
Pridal:
Pridané: 12.01.2015 16:35:10
Jednoznacne hlupe napady, bez koncepcie a dlhodobeho vyhladu na zlepsenie. Navyse by bolo fajn, ak by niekto zratal obyvatelov cesty mladeze a hviezdoslavovej a povedal ake percento sa vobec podpisalo pod tuto peticiu. 80 ludi sa mi zda naozaj malo a viem o mnohych ludoch ktory ani osloveny neboli a byvaju tam.Na vinohradku stavaju bytovky, jednoznacne treba investovat do skvalitnenie cesty najlepsie s prispenim mudrych developerov ktory tam stavaju a firiem ktore tam maju sidlo a ich auta nicia cestu. Ostrovceky ani spomalovace nic nezlepsia doprava bude pomalsia, hustejsia, ani ekologicky to nicomu neprospeje..Treba jednoznacne celu cestu mladeze zrekonstruovat, najlepsie podobne ako napr. patronka v Ba, aby nedochadzalo neustale k tvoreniu vytlkov. Taktiez opravit obrubniky aby bola cesta jednoznacna. Zrusit 30ku jednoznacne. Hviezdoslava ulica ulica bez obchodov a prevadzok, jednoznacne zakaz parkovania na ceste ako to obyvatelia s oblubou robia pricom blokuju cestu. Taktiez treba zrekonstruovat chodniky a obrubniky aby sa cesta neprelinala s chodnikmi ako na vela miestach, pricom je to sposobene najma parkovanim aut.Je to pomerne siroka cesta kde by nebol problem ak by bola normalne dvojsmerna, samozrejme s tym ze auta nesmu nanej parkovat kedze cesta nieje parkovisko.Doprave by to jednoznacne pomohlo.30 nech tam teda ostane aj ked to je tiez specificky malacky blud dat vsade 30 a spomalovace.
Pridal: Pavol Mráz
Pridané: 11.01.2015 19:20:32
Čiatočné riešenia len presunú problém do inej časti - ulice mesta. Návrh nepopisuje kam sa presunie nákladná doprava a tým to ponecháva na samotných vodičov. Čo je bohužiaľ pre nové riešenia v malackách samozrejmé je neriešenie cyklo dopravy. Pokiaľ mesto nebude reálne podporovať cyklo dopravu, nebudeme v meste využívať bycikle ale autá.
Pridal: Jozef Sajan
Pridané: 09.01.2015 14:13:13
Mgr. Jozef Sajan, Záhorácka 1935/89

Ku grafickému návrhu: Cesta mládeže 1

Cesta mládeže:
- zníženie rýchlosti jazdy umiestnením stredových ostrovčekov – zmena priameho smeru jazdy vložením stredových ostrovčekov (celkovo sú navrhnuté 4 umiestnenia)
- nesúhlasím s umiestnením stredového ostrovčeka na Ceste mládeže, nielenže neupokojí dopravu, ale zapchá cestu a zhorší plynulosť cestnej premávky. Naviac je situovaný pred vjazdy a výjazdy na parkovisko (pri IV.ZŠ), čo zhorší vjazd a výjazd z tohoto parkoviska. A ako pán Prelec napísal, dopravné značenie, umiestnené priamo do zorného poľa vodiča (nízko umiestnené dopravné značky), zneprehľadní dopravnú situáciu a zvýši riziko nehodovosti.
- vhodnejšie a lacnejšie riešenie je umiestnenie spomaľovačov, ako je na Veľkomoravskej ulici
- autobusová zastávka na ul. Cesta mládeže už teraz spomaľuje plynulosť cestnej premávky a zhoršuje bezpečnosť dopravy a prepravovaných osôb, pretože autobus stojí priamo na ceste. Navrhovaný stredový ostrovček by celú situáciu len viac skomplikoval a zhoršil.
- obmedzenie jazdy vozidiel nad 7,5 tony v úseku od Veľkomoravskej po Záhorácku ulicu osadením nového dopravného značenia
- súhlasím, ale projektanti musia nájsť spôsob, ako do firiem na ulici Cesta mládeže alebo do priľahlých ulíc, dostať nákladné vozidlá.
- umiestnenie meračov rýchlosti, maximálna povolená rýchlosť na úseku je aktuálne 30 km/h
- nesúhlasím, zbytočná investícia. Dokonca viem o prípadoch, kedy nezodpovední vodiči súťažia, komu merač namerá vyššiu rýchlosť. Merače neznížia rýchlosť jazdy nezodpovedných vodičov. Lacnejšie a účinnejšie je, umiestniť sem spomaľovače.
- návrh umiestnenia nových priechodov pre chodcov
- nemám námietky

V tejto lokalite "Cesta mládeže 1" býva doprava často veľmi hustá a vytvárajú sa tu dopravné zápchy, najmä v ranných hodinách cca 6,00 - 8,15h a v poobedných hodinách cca 16,00 - 18,00h. Cesta mládeže je relatívne úzka ulica, preto jej priepustnosť nie je tak veľká, ako napríklad Záhorácka ul.

Môj návrh na upokojenie dopravy a zlepšenie plynulosti premávky v oblasti ul. Cesta mládeže - Záhorácka ul.

- Cesta mládeže - inštalovať spomaľovacie retardéry, obmedziť vjazd vozidiel nad 7,5t,
- križovatka Cesta mládeže - Záhorácka - vybudovať kruhový objazd
- križovatka Záhorácka - Brnenská - vybudovať kruhový objazd

Vybudovaním kruhových objazdov na týchto dvoch križovatkách, dôjde k zlepšeniu plynulosti a priechodnosti dopravy na úseku návrhov "Cesta mládeže 1". Veľmi často vozidlá stoja na ul. Cesta mládeže od križovatky so Záhoráckou, kde musia dať prednosť v jazde vozidlám idúcim po hlavnej, až po križovatku Veľkomoravská. Naštartované stojace vozidlá znečisťujú ovzdušie a hlukom obťažujú obyvateľov. Kruhové objazdy by zvýšili plynulosť a bezpečnosť cestnej dopravy v danej oblasti a zlepšili prostredie pre obyvateľov.
Pridal:
Pridané: 07.01.2015 14:58:09
skor je otazka ,kto povolil vystavbu novych domov a bytoviek na ceste mladeze,bez riesenia pristupovych ciest k nim????co sa teraz sa cuduju???teraz je len jedno normalne riesenie...ale naco to hovorit,su za to plateny z nasich dani,nech nieco riesia....ale okrem hore popisanych chuj---ovin (obmedzenie rychlosti,spomalovace,jednosmerky)nic nevedia.tak naco su tam???tak vyzera aj cela"koncepcia" dopravy v malackach....cim dalej to bude len horsie a horsie....



Created by OXIDE, s.r.o.