Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Mesto Malacky, oddelenie územného rozvoja a životného prostredia MsÚ predkladá na verejnú diskusiu obyvateľom mesta návrh na upokojenie dopravy na uliciach Hviezdoslavova a Cesta mládeže. Svoj názor, pozmeňujúce návrhy či pripomienky môžete vyjadriť do 31. januára 2015 osobne na MsÚ u správcu komunikácií V. Končeka (prízemie, č. dv. 105), alebo e-mailom (viliam.koncek@malacky.sk; anna.severova@malacky.sk).
Podnet na upokojenie dopravy na spomenutých uliciach vznikol na základe petície obyvateľov týchto ulíc, doručenej na MsÚ Malacky 5. augusta tohto roku. Petitenti žiadali, aby časť Hviezdoslavovej ulice bola jednosmerná, aby sa úplne zastavila premávka v smere od Inkubátora po Cestu mládeže a vybudovali spomaľovače. Na Ceste mládeže žiadali obmedziť rýchlosť vozidiel v oboch smeroch na 30 km/h na časti ulice, vybudovanie aspoň dvoch spomaľovačov a obmedzenie premávky nákladných vozidiel a poľnohospodárskych strojov len na zásobovanie.
Petíciu prerokovalo mestské zastupiteľstvo 25. septembra a uložilo pracovníkom mesta vypracovať možné alternatívy riešení a prerokovať ich s petičným výborom. Na spoločných rokovaniach išlo o zosúladenie požiadaviek obyvateľov ulíc s reálnymi možnosťami riešenia vzhľadom na ustanovenia cestného zákona. Vzniklo niekoľko kompromisných alternatív, ktoré boli prijateľné pre žiadateľov, a nemala voči nim výhrady ani dopravná komisia. Ich kombináciou po vzájomnej dohode mesto predkladá jeden záverečný návrh na riešenie požiadaviek obyvateľov dotknutých ulíc. Keďže navrhované zmeny sa netýkajú len ľudí, ktorí v danej lokalite žijú, ale všetkých obyvateľov mesta, predkladáme návrhy v grafickej podobe pred ich schválením na verejnú diskusiu.
Aktuálny návrh na upokojenie dopravy
Hviezdoslavova:
- zjednosmernenie ulice v smere od Mierového námestia po Cestu mládeže, pričom
upokojenie dopravy by bolo zabezpečené vyznačením pozdĺžnych parkovacích plôch na oboch stranách vozovky, čím nastane zmena priameho smeru jazdy. To zabezpečí zníženie rýchlosti jazdy vozidiel.
- úprava zvislého aj vodorovného značenia
Cesta mládeže:
- zníženie rýchlosti jazdy umiestnením stredových ostrovčekov – zmena priameho smeru jazdy vložením stredových ostrovčekov (celkovo sú navrhnuté 4 umiestnenia)
- obmedzenie jazdy vozidiel nad 7,5 tony v úseku od Veľkomoravskej po Záhorácku ulicu osadením nového dopravného značenia
- umiestnenie meračov rýchlosti, maximálna povolená rýchlosť na úseku je aktuálne 30 km/h
- návrh umiestnenia nových priechodov pre chodcov
T. Búbelová
Prílohy:
Petícia za upokojenie dopravy zo dňa 5. 8. 2014
Materiál na rokovanie MsZ dňa 25. 9. 2014
Grafické návrhy - na verejnú diskusiu
Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!
Komentáre
Myslim si, ze netreba mat vzdelanie z oblasti dopravy, aby sme mohli skonstatovat, ze doprava v Malackach je neunosna!!!!!!! Na tom sa snad vsetci zhodneme.
V predchadzajucich prispevkoch ste spominali spomalovace, ostrovceky, cestne radary, svetelne oznacenie krizovatiek a pod. Vsetko je aktualne na riesenie spackanej dopravnej filozofie v MESTE MALACKY, ale len "kozmeticke".
Vsetci vieme, ze tuto katastroficku situaciu sposobili neodborne a klientelisticke rozhodnutia stavebneho uradu. Kto to kedy videl, aby sa rozrastal tzv. priemyselny park na Ceste mladeze a popri tom sa vydavali stavebne rozhodnutia stavbu RD a na rozvoj byvania? Ved si len vsimnite, kolko firiem vzniklo v blizkosti obytnych zon. Prepanakrala, kto to kedy videl. A teraz riesime ostrovceky, spomalovace??? Neskoro!!!!!!! A dalsia skryta deformacia dopravy. Rozrastajuca sa vystavba v okolitych dedinach ( Jakubov, Gajary, Kostoliste a pod.) dopomohla k tomu, ze vsetci obyvatelia z tychto dedin, kazdy den jazdiaci do priemyselnych parkov za pracou, vyuzivaju tieto dotknute cesty obytnych zon v Malackach ako tranzit. My, co byvame na Velkomoravskej ulici, vieme presne kedy sa smeny zacinaju, kedy koncia, kedy sa striedaju a pod. Hrozne. Jedeno auto za druhym a myslite ze 30-kou? Ale nie, minimalne 50-tkou. A po tych miestnych vytlkoch vznika hluk, prach a nebezpecie prepadajucich sa ciest s pieskovym podlozim. Tu nepomoze nic, len jedna vec. Zastavit a nevydavat stavebne povolenia na narastujuce budovanie novych a novych obytnych domov, vyriesit vyjazd z Cesty mladeze skupenim pody za cintorinom a vyjazd urobit za Malackami smerom na Stupavu. Vybudovat kvalitny povrch ciest, ktory by vystriedal tankodromy na Velkomoravskej ulici a na Ceste mladeze. A aspon trocha vymalovane. Inak nic nepomoze. Karty su rozdane, vazeni. Ludi z obytnych a RD domov nevystahujete a firmy nezrusite, vychadzajme zo skutkoveho stavu.
Ku grafickému návrhu: Cesta mládeže 1
Cesta mládeže:
- zníženie rýchlosti jazdy umiestnením stredových ostrovčekov – zmena priameho smeru jazdy vložením stredových ostrovčekov (celkovo sú navrhnuté 4 umiestnenia)
- nesúhlasím s umiestnením stredového ostrovčeka na Ceste mládeže, nielenže neupokojí dopravu, ale zapchá cestu a zhorší plynulosť cestnej premávky. Naviac je situovaný pred vjazdy a výjazdy na parkovisko (pri IV.ZŠ), čo zhorší vjazd a výjazd z tohoto parkoviska. A ako pán Prelec napísal, dopravné značenie, umiestnené priamo do zorného poľa vodiča (nízko umiestnené dopravné značky), zneprehľadní dopravnú situáciu a zvýši riziko nehodovosti.
- vhodnejšie a lacnejšie riešenie je umiestnenie spomaľovačov, ako je na Veľkomoravskej ulici
- autobusová zastávka na ul. Cesta mládeže už teraz spomaľuje plynulosť cestnej premávky a zhoršuje bezpečnosť dopravy a prepravovaných osôb, pretože autobus stojí priamo na ceste. Navrhovaný stredový ostrovček by celú situáciu len viac skomplikoval a zhoršil.
- obmedzenie jazdy vozidiel nad 7,5 tony v úseku od Veľkomoravskej po Záhorácku ulicu osadením nového dopravného značenia
- súhlasím, ale projektanti musia nájsť spôsob, ako do firiem na ulici Cesta mládeže alebo do priľahlých ulíc, dostať nákladné vozidlá.
- umiestnenie meračov rýchlosti, maximálna povolená rýchlosť na úseku je aktuálne 30 km/h
- nesúhlasím, zbytočná investícia. Dokonca viem o prípadoch, kedy nezodpovední vodiči súťažia, komu merač namerá vyššiu rýchlosť. Merače neznížia rýchlosť jazdy nezodpovedných vodičov. Lacnejšie a účinnejšie je, umiestniť sem spomaľovače.
- návrh umiestnenia nových priechodov pre chodcov
- nemám námietky
V tejto lokalite "Cesta mládeže 1" býva doprava často veľmi hustá a vytvárajú sa tu dopravné zápchy, najmä v ranných hodinách cca 6,00 - 8,15h a v poobedných hodinách cca 16,00 - 18,00h. Cesta mládeže je relatívne úzka ulica, preto jej priepustnosť nie je tak veľká, ako napríklad Záhorácka ul.
Môj návrh na upokojenie dopravy a zlepšenie plynulosti premávky v oblasti ul. Cesta mládeže - Záhorácka ul.
- Cesta mládeže - inštalovať spomaľovacie retardéry, obmedziť vjazd vozidiel nad 7,5t,
- križovatka Cesta mládeže - Záhorácka - vybudovať kruhový objazd
- križovatka Záhorácka - Brnenská - vybudovať kruhový objazd
Vybudovaním kruhových objazdov na týchto dvoch križovatkách, dôjde k zlepšeniu plynulosti a priechodnosti dopravy na úseku návrhov "Cesta mládeže 1". Veľmi často vozidlá stoja na ul. Cesta mládeže od križovatky so Záhoráckou, kde musia dať prednosť v jazde vozidlám idúcim po hlavnej, až po križovatku Veľkomoravská. Naštartované stojace vozidlá znečisťujú ovzdušie a hlukom obťažujú obyvateľov. Kruhové objazdy by zvýšili plynulosť a bezpečnosť cestnej dopravy v danej oblasti a zlepšili prostredie pre obyvateľov.