Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Poštová známka v hodnote 0,45 eura vznikla v autorskej spolupráci Róberta Makara, ktorý navrhol výtvarné a farebné zobrazenie parného rušňa aj typ písma na známke, a umeleckého rytca Ľubomíra Žáleca, ktorý je takisto Záhorák a pochádza z neďalekej obce Gajary. Obaja umelci v autorskom partnerstve spolupracovali aj pri príprave predchádzajúcej spoločnej známky s vyobrazením motocykla Jawa 50/550 Pionier.
Zaujímavosťou je, že Železnice SR pri príležitosti vydania známky organizujú jazdu historickým vlakom s parným rušňom Albatros. Účastníci i diváci budú môcť obdivovať pôvodnú krásu historického rušňa v jeho nádhernom tmavomodrom prevedení a červenými kolesami. Túto atrakciu si milovníci vláčikov budú môcť vychutnať 30. apríla na trase Bratislava – Prievidza a späť.
Text: T. Búbelová; Foto: -rm-
Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!
Komentáre
http://www.pofis.sk/katalog/produkty/znamka-2015-technicke-pamiatky-498104-albatros?detail%5Blong%5D=&detail%5Bt
Kliknite na INFORMÁCIE a dočítate sa:
Parný rušeň 498.104 si prevzali zástupcovia Československých štátnych dráh (ČSD) z výrobného závodu Škoda Plzeň 24.12.1954. Jedná sa v poradí o štvrtý rušeň z pätnásť kusovej série. Jednotkové Albatrosy, ako ich často prezývali, patria medzi najťažšie, najväčšie a najrýchlejšie parné rušne vyrobené pre ČSD. Predstavujú vrchol Československej konštrukčnej školy parných rušňov. Vďaka farebnému vyhotoveniu podľa návrhu akademického maliara Viléma Kreibicha sa Albatrosy so slivkovomodrým náterom rušňa a tendra bez liniek, červenými kolesami, červenohnedým pojazdom a dominantnou bielou strechou kabíny stali nekorunovanými kráľmi na železnici.
V prevádzke prekonali jednotkové Albatrosy všetky očakávania – bez problémov ťahali až tisíc ton ťažké vlaky takmer stokilometrovou rýchlosťou a spoľahlivo slúžili v rýchlikovej doprave aj na trati Praha – Žilina – Košice.
V šesťdesiatych rokoch museli Albatrosy ustúpiť postupujúcej elektrifikácii. Tak sa stalo, že sa v roku 1960 v Bratislave sústredilo všetkých pätnásť Albatrosov. Slávna éra Albatrosov v Bratislave trvala až do roku 1970. V roku 1982 bol Albatros 498.104 odtiahnutý do depa Bratislava východ a v roku 1985 bol získaný pre muzeálne účely. V roku 1990 bol zverený do starostlivosti zakladajúcich členov terajšieho ALBATROS klubu, ktorí ho po 42 mesiacoch driny dňa 15.3.1994 slávnostne zakúrili. V súčasnosti je bratislavský rušeň 498.104 Albatros jediný prevádzkyschopný rušeň svojho typu na svete.
jeden povie totalnu sprostost a druhy to napise sem.uzasny suzvuk blbosti.