Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Vo štvrtok 14. 10. sa konal ďalší z kontrolných dní rekonštrukcie mostného telesa v centre Malaciek. O 11.00 h sa priamo na moste stretol primátor mesta Jozef Ondrejka a župan Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo s odborníkmi, vedúcimi rekonštrukciu. Tí skonštatovali, že napriek mesiac trvajúcim dažďom je harmonogram prác dodržaný a ak nenastane neočakávaná situácia, nadjazd by mohol byť otvorený 28. 10.
V čase stretnutia pracoval na úprave diaľničného privádzača stroj, ktorý bol využitý napríklad pri budovaní bratislavského tunela Sitina i pri rôznych diaľničných úsekoch. Využíva technológiu tzv. plastifikovaného betónu, ktorý má menší obsah vody než bežný betón. To zaručuje, že nesteká. Ďalšou výhodou je, že dokáže naraz vybetónovať celú šírku mosta. Ako povedal Ivan Spusta z Regionálnych ciest Bratislava, a. s. (RCBA), museli ho dokonca upravovať tak, že jeho šírku zúžili o 50 cm. Okraje mosta sa však budú betónovať ručne, pretože kvôli šírke stroja by sa muselo odrezávať zábradlie. Stroj, ktorý kladie betón a zároveň ho vibračným valcom zatláča, čím vlastne tvorí povrch vozovky, je požičaný z Českej republiky, kde je svojho druhu jediný.
„Ide síce o drahšie, no efektívnejšie riešenie. Polosuchá konzistencia zaručuje, že povrch sa nebude šmýkať. Odolá letným horúčavám a keďže je tu semafor, na ktorom stávajú i ťažké nákladné autá, tvoriť by sa tu nemali jamy,“ konštatoval I. Spusta. Na moste sa napokon urobilo viac, než bolo v pláne. „I na treťom mostnom závere sa vymenilo tesnenie, natrelo sa zábradlie, rekonštruovali sa odvodňovacie šachty,“ vymenúva Milan Valašik, generálny riaditeľ RCBA. Náklady, s ktorými 600-tisícový rozpočet počíta, by sa zvyšovať nemali.
Napriek množstvu strojov a nových technológií, ktoré sa na rekonštrukcii podieľali, je neodmysliteľnou aj ručná práca. „Betónový povrch, ktorý bude v dolnej časti mosta, sa musí upravovať ručne pomocou metiel. To zaručí zdrsnenie, takže po vyhladení betónu nebude jeho povrch pripomínať sklo,“ hovorí I. Spusta, ktorý tu vykonáva stavebný dohľad. Hoci je most uzatvorený už od júla a dopravná situácia v meste je problematická, žiadny kolaps sa nekonal. Patrí za to vďaka vodičom, ktorí sú opatrní a tolerantní a situáciu rešpektujú.
Simona Šípová; foto: Stano Osuský
Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!
Zatiaľ nebol pridaný žiadny komentár