Katalóg firiem obsahuje 275 položiek
V inzercii sa nachádza 4 inzerátov
Prezrite si užívateľské galérie!
Registrovaných 2588 užívateľov
Komentár pri aktualite:
Mestská autobusová doprava v našom okresnom meste, v Malackách funguje v rôznych podobách a rozsahu už od...
Pridal: Ing.. Stanislav Blusk, .
02.12.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac DECEMBER 2022
02.11.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac NOVEMBER 2022
11.10.2022 | Jesenná deratizácia
03.10.2022 | Plán činnosti vo vojenskom obvode na mesiac OKTÓBER 2022
Od augusta minulého roka má internetová stránka mesta Malacky novú podobu. Ambíciu mesta zmeniť informačný portál na portál služieb sa naplniť podarilo – mesto získalo na medzinárodnom kongrese informačno-komunikačných technológií ITAPA 2008 čestné uznanie za projekt Elektronický katalóg služieb MsÚ na oficiálnom internetovom portáli www.malacky.sk (menu Občan, položka Ako vybaviť). Ďalší cieľ – aby internetová stránka spĺňala štandardy samosprávy a bola užívateľsky i administračne priateľská – sa v plnej miere naplniť nepodarilo. Mesto dalo vypracovať audit prístupnosti i naplnenia podmienok zverejnenej výzvy, ktorý túto skutočnosť potvrdil. Vzhľadom na to, že samospráva realizovala redizajn internetového portálu z grantových prostriedkov bez možnosti vrátiť dielo po ukončení projektu, uzatvorilo mesto s dodávateľom – spoločnosťou OXIDE, s.r.o. – licenčnú zmluvu. Tá charakterizuje dielo ako nedokončené a umožňuje mestu v súlade s autorským zákonom odstrániť nedostatky na základe sublicencie.
Po odstránení nedostatkov sa sprehľadní sekcia MESTO/ Samospráva a užívateľ získa prehľad o rokovaniach Mestského zastupiteľstva prostredníctvom zverejnenia oficiálnych rokovacích materiálov, uznesení MsZ, účasti poslancov i vybavovaní interpelácií. Nové postavenie na stránke získa Mestská polícia, pre užívateľov pribudne možnosť pridať pozvánku na podujatie. Medzi požiadavky užívateľov patrí aj prehľad aktualít s najvyššou čítanosťou a avízo na posledný pridaný komentár. Zmeny sa budú do štruktúry webstránky zapracúvať postupne.
Mesto Malacky zvolilo pri spustení nového oficiálneho portálu otvorený systém pre komunikáciu bez obmedzení pre diskutujúcich. Pridávanie komentárov a príspevkov do diskusného fóra bolo takmer neregulované, viazané len na pravidlá, ktorých dodržiavanie bolo prenesené na zodpovednosť prispievajúceho. Nedisciplinovanosť diskutujúcich, osočovanie, neprimerane dlhé príspevky, napádanie tretích osôb či nekultúrny písomný prejav podnietili redakciu porovnať podmienky tejto stránky s pravidlami diskusií na oficiálnych webstránkach iných miest. Tých, ktorým patria prvé priečky v hodnotení dodržiavania trendov e-governementu a e-demokracie: Bratislava, Šaľa, Trenčín, Banská Bystrica a iné.
Porovnanie ukázalo, že portál www.malacky.sk je šírkou poskytnutého priestoru diskutujúcim (aj anonymným, bez registrácie a prihlásenia) na Slovensku jedinečný. Jeho používatelia však často svoje dobré postrehy a podnetné myšlienky formulujú v nesúlade s nastavenými pravidlami, čím ich porušujú. Inšpirácie z webstránok iných miest redakciu utvrdili v nevyhnutnosti vytvorenia mantinelov korektnej diskusie. V nej diskutujúci prevezme zodpovednosť za svoje výroky a pred pridaním komentára potvrdí svoj súhlas s pravidlami diskusie. Pridaniu komentára bude predchádzať povinná registrácia a prihlásenie.
Pre pridanie komentára musíte byť zaregistrovaný a prihlásený!
Komentáre
1)komentár neobsahuje žiadne zosmiešňovania a hovorí o dvoch stranách mince
2)prostriedky EU su vari prispevky z firem?
3)od kedy je poukázanie na chyby urážka? Pokiaľ je mestu dodaný web, ktorý obsahuje chyby, ktoré nenájdete ani v free alternatívach a naopak mesto taký web zaplatilo, tak ano bude predmetom kritiky. a ako sme sa už zhodli a aj na základe tohto článku oprávnene.
Nedá mi nereagovať na neustále zosmiešňovanie a spochybňovanie práce spoločnosti OXIDE, s.r.o. Portál ako taký poskytuje plnohodnotné nástroje na moderovanie, od filtra nadávok, počtu odsekov až po kompletnú možnosť zmeny príspevku, prepísania alebo iného upravenia. Je len na meste,ako si s týmto poradí. To, že pristúpili k takémuto radikálnemu kroku, je ich starosť, ktorá v neposlednom rade prirobí množstvo práce. Ale toto je už na kompetentných.
Výsmech daňovému poplatníkovi? O čom hovoríte? V článku je jasne uvedené, že projekt bol hradený z grantových prostriedkov a nie z mestského rozpočtu. Grantom je hradených XYZ omnoho väčších projektov, ktoré sú ďaleko viac na očiach a horšie odvedené (menovať nebudem, určite by sa ich našlo dosť) a nikomu to nevadí, ani sa o tom toľko nepíše. Ale o jednej stránke za prakticky smiešnu sumu v porovnaní s inými stránkami miest a aj iných projektov sa musí vynárať neustále množstvo posmešných alebo až urážajúcich podnetov na dodávateľa. Nechápem, o čo vám stále ide.
2)text bez diakritiky je jazykovo nekultúrny? asi žartujete alebo o písaní bez diakritiky vela neviete.
3) Nemožnosť vrátiť dielo po ukončení projektu je výsmechom daňovému poplatníkovy, ktorý musel len bezmocne prihliadať pokusu o "portál" a nespočtné množstvo chýb na webstránke, ktoré sa dali po spustení do prevádzky vidiet a každá seriózna fa pukala od smiechu keď naň náhodou narazila.
Služba Otázky a podnety funguje, od spustenia nového portálu bolo zodpovedaných 95 otázok. Aby sa informácie dostali k čo najväčšiemu počtu užívateľov, sú zodpovedané otázky zverejnené pod titulkom Prehľad všetkých podnetov (pozri vľavo).
Pravdou však je, že služba funguje len vo zvolenej oblasti cestovný ruch, mestská polícia, médiá, životné prostredie a web. Žiaľ, odborní garanti oblastí doprava, ekonomika, právna agenda, projekty, stavebný poriadok a školstvo si neplnia povinnosť odpovedať na adresné podnety. Opätovne ich upozorníme na nezodpovedané otázky.
Do pozornosti ešte dávame, že služba Otázky a podnety nie je zriadená na základe zákona 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám. Je to služba nad rámec zákona, ktorej cieľom je vychádzať v ústrety občanom a uľahčiť ich prístup k niektorým odpovediam. Ak chcete požiadať o informáciu v súlade so zákonom o slobodnom prístupe k informáciám, postupujte podaním/zaslaním žiadosti cez podateľňu MsÚ.
K rubrike Otázky a podnety: Redakcia pripravila podmienky pre obojsmernú otvorenú komunikáciu občanov s úradníkmi. Tento priestor má byť (opäť pri zachovaní pravidiel korektnej komunikácie) nástrojom získavania spätnej väzby, ale aj prostriedkom, aký využívajú otvorené, moderné samosprávy na stransparentnenie svojho riadenia. Ak je tento úmysel v dobrej vôli obojstranne rešpektovaný a využívaný, prináša zlepšenie obrazu samosprávy v očiach občanov. V opačnom prípade môže nastať aj opak. Nie je však v silách redakcie zabezpečiť využívanie tohto cenného priestoru.
Keď sa spúšťal nový portál, tak ste slubovali, ako budete sledovať fórum a odpovedať na otázky. Ani jednej som sa nedočkal.
Takisto ste vytvorili v bočnom panele "otázky a podnety". Písal som vám aj tam, no odpovede sa ani raz nedočkal.
K vylepšeniu mesta stačia vylepšiť viac maličkostí, ako spraviť tu jednu ráznu zmenu :(